Zobrazit minimální záznam

Sense of Coherence and Adherence to a Healthy Lifestyle of Academics in the Age Group 45-56 Years
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorJirušková, Lenka
dc.date.accessioned2020-11-26T21:46:04Z
dc.date.available2020-11-26T21:46:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67014
dc.description.abstractTITLE: Sense of Coherence and Adherence to a Healthy Lifestyle of Academics in the Age Group 45- 56 Years ABSTRACT: The study examines personal resilience of the sense of coherence type related to healthy lifestyle adherence of university teachers between 45 and 56 years. The theoretical part deals with healthy lifestyle, its approaches and impacting factors with main focus on individual well-being and physical activity. Using the Stress Profile, the Resilience of the Sense of Coherence Type, and Self-assessment Scale SCL - 90 questionnaires, the study examines mutual relationships between personal resilience and health supporting factors of the observed target group. Based on the results of research, lifestyle changes are recommended toward the healthy lifestyle, emphasizing the need to increase regular physical activity. Finally, "The Stages of Motivational Readiness for Change Model" is presented. KEYWORDS: Healthy lifestyle, sense of coherence, physical activity, university teacher, individual well- beingen_US
dc.description.abstractNÁZEV: Smysl pro soudržnost a adherence ke zdravému životnímu stylu u vysokoškolských učitelů Univerzity Karlovy v Praze ve věku 45 - 56 let ABSTRAKT: Práce ověřuje roli osobní nezdolnosti typu smysl pro soudržnost v adherenci ke zdravému životnímu stylu u cílové skupiny vysokoškolský učitel ve věku 45 - 56 let. V teoretické části pojednává o zdravém životním stylu, jeho přístupech a faktorech, které jej ovlivňují se zaměřením na osobní pohodu a pohybovou aktivitu. S využitím dotazníků Stress Profile, Nezdolnost typu smysl pro soudržnost a Sebeposuzovací škálou SCL - 90 ověřuje vzájemné vztahy mezi osobní nezdolností a zdraví podporujícími faktory u sledovaného souboru. Na základě výsledků výzkumného šetření předkládá doporučení ke změně způsobu života směrem ke zdravému životnímu stylu s akcentem na zvýšení úrovně pravidelné pohybové aktivity. Závěrem je představen "Model stádií motivační připravenosti ke změně". KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravý životní styl, smysl pro soudržnost, pohybová aktivita, vysokoškolský učitel, osobní pohodacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHealthy lifestyleen_US
dc.subjectsense of coherenceen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectuniversity teacheren_US
dc.subjectindividual well-beingen_US
dc.subjectZdravý životní stylcs_CZ
dc.subjectsmysl pro soudržnostcs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectvysokoškolský učitelcs_CZ
dc.subjectosobní pohodacs_CZ
dc.titleSmysl pro soudržnost a adherence ke zdravému životnímu stylu u vysokoškolských učitelů Univerzity Karlovy v Praze ve věku 45 - 56 letcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-22
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93338
dc.title.translatedSense of Coherence and Adherence to a Healthy Lifestyle of Academics in the Age Group 45-56 Yearsen_US
dc.contributor.refereeMiňhová, Jana
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph001923892
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Smysl pro soudržnost a adherence ke zdravému životnímu stylu u vysokoškolských učitelů Univerzity Karlovy v Praze ve věku 45 - 56 let ABSTRAKT: Práce ověřuje roli osobní nezdolnosti typu smysl pro soudržnost v adherenci ke zdravému životnímu stylu u cílové skupiny vysokoškolský učitel ve věku 45 - 56 let. V teoretické části pojednává o zdravém životním stylu, jeho přístupech a faktorech, které jej ovlivňují se zaměřením na osobní pohodu a pohybovou aktivitu. S využitím dotazníků Stress Profile, Nezdolnost typu smysl pro soudržnost a Sebeposuzovací škálou SCL - 90 ověřuje vzájemné vztahy mezi osobní nezdolností a zdraví podporujícími faktory u sledovaného souboru. Na základě výsledků výzkumného šetření předkládá doporučení ke změně způsobu života směrem ke zdravému životnímu stylu s akcentem na zvýšení úrovně pravidelné pohybové aktivity. Závěrem je představen "Model stádií motivační připravenosti ke změně". KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravý životní styl, smysl pro soudržnost, pohybová aktivita, vysokoškolský učitel, osobní pohodacs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Sense of Coherence and Adherence to a Healthy Lifestyle of Academics in the Age Group 45- 56 Years ABSTRACT: The study examines personal resilience of the sense of coherence type related to healthy lifestyle adherence of university teachers between 45 and 56 years. The theoretical part deals with healthy lifestyle, its approaches and impacting factors with main focus on individual well-being and physical activity. Using the Stress Profile, the Resilience of the Sense of Coherence Type, and Self-assessment Scale SCL - 90 questionnaires, the study examines mutual relationships between personal resilience and health supporting factors of the observed target group. Based on the results of research, lifestyle changes are recommended toward the healthy lifestyle, emphasizing the need to increase regular physical activity. Finally, "The Stages of Motivational Readiness for Change Model" is presented. KEYWORDS: Healthy lifestyle, sense of coherence, physical activity, university teacher, individual well- beingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019238920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV