Show simple item record

Reflexion Disability in Children with Cerebral Palsy as the Part of School and Social Integration
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorKudláček, Miroslav
dc.date.accessioned2019-02-19T14:26:24Z
dc.date.available2019-02-19T14:26:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67002
dc.description.abstractStudie si klade za cíl vytvořit teorii reflexe postižení u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. V další části si studie klade za cíl analyzovat vliv reflexe na školní a sociální integraci takto postižených jedinců. Teoretickými východisky jsou sociální konstruktivismus, sociální model postižení, vývojová psychologie Jeana Piageta a poststrukturalistické koncepty těla. Metodologická část je založená na výzkumném konceptu Grounded Theory (zakotvená teorie). Studie analyzuje tři oblasti života postiženého jedince - rehabilitaci, školní docházku a každodenní aktivity. Rehabilitaci jsme pojali jako soubor diskursivně formovaného vědění dle konceptu M. Foucaulta. Analýzy vedly k závěrům, že významnou roli při reflexi postižení zaujímají rehabilitační a kompenzační pomůcky, které formují tělo postiženého jedince. Zároveň však tyto pomůcky spolu s tělem postiženého jedince formuje prostor, ve kterém se tento nachází. V oblasti školní docházky studie ukazuje, že integraci/inkluzi dětí s dětskou mozkovou obrnou jako průnik rozdílných a mnohdy protichůdných diskursů, které toto postižení utvářejí. V oblasti každodenního života je postižení nahlíženo jako součást identity, která vzniká lidským jednáním ve veřejném i soukromém prostoru.cs_CZ
dc.description.abstractIn this study we want to analyze these facts and to create the theory of "reflecting one's own disability". The main aim of this study can be expressed by these three questions: 1.How does one reflect one's own disability in the process of rehabilitation? 2. How does one reflect one's own disability at the time of school attendance? 3. How does one reflect one's own disability in daily activities? Methodological part is based on analytical concept of Grounded Theory. This study is based on these theoretical assumptions: integrative education, inclusive education Piaget's psychology of development, Foucault's concept of knowledge, social constructivism and medical and social model of disability. Social constructivism sees human actions as a complex of biological, mental and spiritual activities that blend and function together. So we understand it as a result of blending nonmaterial and material discourses. The result of this can be called cyborg. Cyborg is the concept of the human body in poststructuralist sense.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleReflexe vlastního postižení u jedinců s dětskou mozkovou obrnou jako součást školní a sociální integracecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-04-17
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId120215
dc.title.translatedReflexion Disability in Children with Cerebral Palsy as the Part of School and Social Integrationen_US
dc.contributor.refereeJankovský, Jiří
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.identifier.aleph001992887
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csStudie si klade za cíl vytvořit teorii reflexe postižení u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. V další části si studie klade za cíl analyzovat vliv reflexe na školní a sociální integraci takto postižených jedinců. Teoretickými východisky jsou sociální konstruktivismus, sociální model postižení, vývojová psychologie Jeana Piageta a poststrukturalistické koncepty těla. Metodologická část je založená na výzkumném konceptu Grounded Theory (zakotvená teorie). Studie analyzuje tři oblasti života postiženého jedince - rehabilitaci, školní docházku a každodenní aktivity. Rehabilitaci jsme pojali jako soubor diskursivně formovaného vědění dle konceptu M. Foucaulta. Analýzy vedly k závěrům, že významnou roli při reflexi postižení zaujímají rehabilitační a kompenzační pomůcky, které formují tělo postiženého jedince. Zároveň však tyto pomůcky spolu s tělem postiženého jedince formuje prostor, ve kterém se tento nachází. V oblasti školní docházky studie ukazuje, že integraci/inkluzi dětí s dětskou mozkovou obrnou jako průnik rozdílných a mnohdy protichůdných diskursů, které toto postižení utvářejí. V oblasti každodenního života je postižení nahlíženo jako součást identity, která vzniká lidským jednáním ve veřejném i soukromém prostoru.cs_CZ
uk.abstract.enIn this study we want to analyze these facts and to create the theory of "reflecting one's own disability". The main aim of this study can be expressed by these three questions: 1.How does one reflect one's own disability in the process of rehabilitation? 2. How does one reflect one's own disability at the time of school attendance? 3. How does one reflect one's own disability in daily activities? Methodological part is based on analytical concept of Grounded Theory. This study is based on these theoretical assumptions: integrative education, inclusive education Piaget's psychology of development, Foucault's concept of knowledge, social constructivism and medical and social model of disability. Social constructivism sees human actions as a complex of biological, mental and spiritual activities that blend and function together. So we understand it as a result of blending nonmaterial and material discourses. The result of this can be called cyborg. Cyborg is the concept of the human body in poststructuralist sense.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV