Pracovní zátěž učitele
Teacher's workload
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66884Identifiers
Study Information System: 136095
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Čáp, David
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
23. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
učitel, stres, syndrom vyhoření, pracovní zátěžKeywords (English)
teacher, stress, burnout syndrome, workloadTato bakalářská práce se zabývá problematikou profesní zátěže, konkrétně profesní zátěže učitele základní a střední školy. V první části práce obsahuje vymezení pojmů stres, zátěž, pracovní zátěž a syndrom vyhoření. Stěžejním bodem je popis pracovní zátěže učitele a jejích specifik. Jsou zde vyjmenovány a popsány faktory, které přispívají pracovnímu stresu ve školním prostředí. Dále je připojena kapitola o pracovní zátěži učitelů v České republice. V závěru je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen na zjišťování a ověřování některých protektivních faktorů, které pomáhají snižovat pracovní zátěže učitelů a riziko vzniku syndromu vyhoření.
This bachelor's thesis occupies itself with teacher's workload. It is focused especially on elementary and high school teachers. The first part contains descriptions of terms stress, load, workload and burnout syndrome. The main part describes teacher's workload with its specifics. There are named and described factors which contributes to teacher's workload. The next chapter is about the teachers in Czech republic. In the last part is presented my research project. This project is focused on protective factors which help decline the teacher's workload and the risk of burnout syndrome.