Zobrazit minimální záznam

Map skills' development in history, mathematics and biology
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorHavelková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-27T01:17:06Z
dc.date.available2017-05-27T01:17:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66882
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí část geografických dovedností, a tak problematika jejich rozvoje mimo zeměpis nebyla dosud dostatečně zkoumána. Úvodní část práce se tak věnuje uplatnění těchto dovedností v každodenním životě a shrnuje poznatky prokazující jejich důležitost ve výuce rozličných předmětů. Následně jsou na základě rešerše pro konkrétně zvolené předměty (dějepis, matematika, biologie) navrženy možnosti rozvoje mapových dovedností. Cílem praktické části práce, která zkoumá rozvoj mapových dovedností v rovině projektového a realizovaného kurikula, je zhodnocení jejich postavení ve výuce na českých školách a taktéž reflexe teoreticky zaměřených kapitol. Jako výzkumné metody jsou využity analýza učebnic a dotazníkové šetření. Klíčová slova: mapa, rozvoj mapových dovedností, dějepis, matematika, biologie, analýza učebnic, dotazníkové šetřenícs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis deals with map skills' development in history, mathematics and biology at lower and upper secondary schools. Map skills tend to be seen as part of geographic skills so the issue related to their development in other subjects isn't researched enough. The first part of this thesis concerns with the use of map skills in everyday life, and summarizes evidence of their importance in various subjects. Based on the research focused on chosen subjects (history, mathematics, biology) are subsequently suggested particular possibilities of map skills' development. The aim of the practical part of this work that examines the development of map skills in terms of intended and implemented curriculum is to evaluate their status in education at Czech schools and also to reflect theoretically oriented chapters. As researched methods the analysis of textbooks and the questionnaire survey are used. Keywords: map, map skills' development, history, mathematics, biology, analysis of textbooks, questionnaire surveyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmapacs_CZ
dc.subjectrozvoj mapových dovednostícs_CZ
dc.subjectdějepiscs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectbiologiecs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectmapen_US
dc.subjectmap skills' developmenten_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.titleRozvoj mapových dovedností v dějepisu, matematice a biologiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-12
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId138555
dc.title.translatedMap skills' development in history, mathematics and biologyen_US
dc.contributor.refereeKučerová, Silvie Rita
dc.identifier.aleph001783146
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí část geografických dovedností, a tak problematika jejich rozvoje mimo zeměpis nebyla dosud dostatečně zkoumána. Úvodní část práce se tak věnuje uplatnění těchto dovedností v každodenním životě a shrnuje poznatky prokazující jejich důležitost ve výuce rozličných předmětů. Následně jsou na základě rešerše pro konkrétně zvolené předměty (dějepis, matematika, biologie) navrženy možnosti rozvoje mapových dovedností. Cílem praktické části práce, která zkoumá rozvoj mapových dovedností v rovině projektového a realizovaného kurikula, je zhodnocení jejich postavení ve výuce na českých školách a taktéž reflexe teoreticky zaměřených kapitol. Jako výzkumné metody jsou využity analýza učebnic a dotazníkové šetření. Klíčová slova: mapa, rozvoj mapových dovedností, dějepis, matematika, biologie, analýza učebnic, dotazníkové šetřenícs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis deals with map skills' development in history, mathematics and biology at lower and upper secondary schools. Map skills tend to be seen as part of geographic skills so the issue related to their development in other subjects isn't researched enough. The first part of this thesis concerns with the use of map skills in everyday life, and summarizes evidence of their importance in various subjects. Based on the research focused on chosen subjects (history, mathematics, biology) are subsequently suggested particular possibilities of map skills' development. The aim of the practical part of this work that examines the development of map skills in terms of intended and implemented curriculum is to evaluate their status in education at Czech schools and also to reflect theoretically oriented chapters. As researched methods the analysis of textbooks and the questionnaire survey are used. Keywords: map, map skills' development, history, mathematics, biology, analysis of textbooks, questionnaire surveyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990017831460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV