Zobrazit minimální záznam

Field education in science and its effect on attitudes and knowledge of pupils
dc.contributor.advisorMourek, Jan
dc.creatorŠibravová, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-27T01:12:27Z
dc.date.available2017-05-27T01:12:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66859
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o efektivitě výuky přírodovědných předmětů v terénu a jejím vlivu na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Shrnuje poznatky z již uskutečněných výzkumů zabývajících se tímto tématem, ze kterých vyplývá, že zařazení terénních cvičení do výuky hraje nezastupitelnou roli ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňuje postoje a znalosti studentů. Alternativním řešením pro uskutečnění exkurzí do přírody mohou být tzv. virtuální terénní cvičení, během nichž jsou žáci seznamováni s danou problematikou pomocí informačních technologií. Dále se tato práce věnuje faktorům ovlivňujících realizaci a průběh samotných terénních cvičení a postojům učitelů k této metodě výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis discusses the effectiveness of field education in science and its impact on the attitudes and knowledge of pupils from primary and secondary schools. It summarizes the findings from researches already performed on this topic. The studies indicate that the inclusion of field trips in curriculum plays an important role in the educational process and positively influences the attitudes and knowledge of students. An alternative to real excursions to the countryside can be a virtual field trip, during which the students gain information about the topic using the information technology. Moreover, this thesis deals with the factors affecting the implementation of field trips and also comprises the attitudes of teachers towards this method of teaching. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectbiologiecs_CZ
dc.subjectpřírodopiscs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjectscienceen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titlePřírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-06
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId141453
dc.title.translatedField education in science and its effect on attitudes and knowledge of pupilsen_US
dc.contributor.refereeJanštová, Vanda
dc.identifier.aleph001782809
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce pojednává o efektivitě výuky přírodovědných předmětů v terénu a jejím vlivu na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Shrnuje poznatky z již uskutečněných výzkumů zabývajících se tímto tématem, ze kterých vyplývá, že zařazení terénních cvičení do výuky hraje nezastupitelnou roli ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňuje postoje a znalosti studentů. Alternativním řešením pro uskutečnění exkurzí do přírody mohou být tzv. virtuální terénní cvičení, během nichž jsou žáci seznamováni s danou problematikou pomocí informačních technologií. Dále se tato práce věnuje faktorům ovlivňujících realizaci a průběh samotných terénních cvičení a postojům učitelů k této metodě výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis discusses the effectiveness of field education in science and its impact on the attitudes and knowledge of pupils from primary and secondary schools. It summarizes the findings from researches already performed on this topic. The studies indicate that the inclusion of field trips in curriculum plays an important role in the educational process and positively influences the attitudes and knowledge of students. An alternative to real excursions to the countryside can be a virtual field trip, during which the students gain information about the topic using the information technology. Moreover, this thesis deals with the factors affecting the implementation of field trips and also comprises the attitudes of teachers towards this method of teaching. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017828090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV