Show simple item record

Analysis of the concepts of public libraries to support the development of reading of pupils on lower secondary school
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorSmudková, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-27T00:47:11Z
dc.date.available2017-05-27T00:47:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66735
dc.description.abstractRESUMÉ Diplomová práce Analýza koncepcí veřejných knihoven na podporu rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ ve své teoretické části charakterizuje období pubescence (11 - 15 let) a hledá faktory, které mají vliv na jeho čtenářství. Vedle školy existuje i další instituce, která může pozitivně ovlivňovat vztah žáků ke čtení a tou je knihovna. Zajímalo nás, jak knihovny vymezují dětské oddělení v rámci knihovny, jaké služby dětským čtenářům nabízejí a do jakých akcí na podporu čtenářství se zapojují. V praktické části jsme se věnovali konkrétním vzdělávacím programům, které knihovny školám zdarma nabízejí, a zjišťovali jsme, zda jsou pro žáky přínosné či nikoli. Ve třech knihovnách jsme provedli pozorování několika lekcí, mluvili s knihovníky o jejich práci a tvorbě programů a na základě toho jsme sestavili deset bodů, jak poznat kvalitní program. Cílem práce bylo přinést vhled do této problematiky a ukázat, že spolupráce obou institucí přináší užitek všem zúčastněným stranám.cs_CZ
dc.description.abstractRESUMÉ In the theoretical part, the thesis Analysis of the public libraries' concepts to support development of reading of pupils at lower secondary school characterizes the period of pubescence (11-15 years) and looks for factors that have an impact on reading of these pupils. Apart from school there is another institution that can positively affect the attitude to reading of pupils and this institution is the library. We wondered how libraries define the children's department within the library, what services are offered to children who read and what events to encourage reading they take part in. In the practical part we focused on specific training programmes that libraries offer to schools free of charge and we tried to find out whether these programmes are beneficial or not for these pupils. We conducted observations of several lessons in three libraries, we were talking with librarians about their work and about the creation of these programmes and based on that we have put together ten points - how to recognize a quality program. The aim of this thesis was to provide insight into this issue and to show that cooperation between the two institutions brings benefit to all parties involved.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza koncepcí veřejných knihoven na podporu rozvoje čtenářství žáků 2.stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-21
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148544
dc.title.translatedAnalysis of the concepts of public libraries to support the development of reading of pupils on lower secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph002001589
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csRESUMÉ Diplomová práce Analýza koncepcí veřejných knihoven na podporu rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ ve své teoretické části charakterizuje období pubescence (11 - 15 let) a hledá faktory, které mají vliv na jeho čtenářství. Vedle školy existuje i další instituce, která může pozitivně ovlivňovat vztah žáků ke čtení a tou je knihovna. Zajímalo nás, jak knihovny vymezují dětské oddělení v rámci knihovny, jaké služby dětským čtenářům nabízejí a do jakých akcí na podporu čtenářství se zapojují. V praktické části jsme se věnovali konkrétním vzdělávacím programům, které knihovny školám zdarma nabízejí, a zjišťovali jsme, zda jsou pro žáky přínosné či nikoli. Ve třech knihovnách jsme provedli pozorování několika lekcí, mluvili s knihovníky o jejich práci a tvorbě programů a na základě toho jsme sestavili deset bodů, jak poznat kvalitní program. Cílem práce bylo přinést vhled do této problematiky a ukázat, že spolupráce obou institucí přináší užitek všem zúčastněným stranám.cs_CZ
uk.abstract.enRESUMÉ In the theoretical part, the thesis Analysis of the public libraries' concepts to support development of reading of pupils at lower secondary school characterizes the period of pubescence (11-15 years) and looks for factors that have an impact on reading of these pupils. Apart from school there is another institution that can positively affect the attitude to reading of pupils and this institution is the library. We wondered how libraries define the children's department within the library, what services are offered to children who read and what events to encourage reading they take part in. In the practical part we focused on specific training programmes that libraries offer to schools free of charge and we tried to find out whether these programmes are beneficial or not for these pupils. We conducted observations of several lessons in three libraries, we were talking with librarians about their work and about the creation of these programmes and based on that we have put together ten points - how to recognize a quality program. The aim of this thesis was to provide insight into this issue and to show that cooperation between the two institutions brings benefit to all parties involved.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV