Show simple item record

Literární tvorba Austrálie: Motiv cesty pohledem kulturní antropologie
dc.contributor.advisorTopolovská, Tereza
dc.creatorPavlíčková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T00:46:06Z
dc.date.available2017-05-27T00:46:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66730
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl odhalit motivy cesty ve vybraných dílech, která se zabývají Austrálií, přičemž společným bodem zájmu těchto děl je vytváření australské identity. Práce poskytuje společensko-historické pozadí období kolonizace a prvního osidlování Austrálie a hlouběji rozpracovává některé klíčové pojmy kulturní antropologie. Dále je charakterizována tradiční aboridžinská kultura, přičemž objektem zájmu jsou především její životní postoje založené na spjatosti s přírodou. Zvláštní pozornost je věnována rozdílnosti literárních přístupů k tomuto tématu, dále aplikaci poznatků kulturní antropologie, střetům rozdílných kultur a možnosti jejich smíření. Díla vybraných autorů jsou blíže specifikována, a to z úhlu pohledu míry autenticity a žánrových určení. Různá pojetí literárního motivu cesty jsou porovnána a kriticky zhodnocena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis MA thesis is focused on discovering the literary motif of journey in selected works defined by Australia. These works also share the interest in shaping Australian identity. A socio-historical background of colonisation and the first settlement in Australia is provided and the key terms of cultural anthropology are further elaborated on. The thesis depicts traditional Aboriginal culture and focuses especially on its earthbound philosophy. Special attention is paid to the differences among various literary approaches towards the subject matter, to the application of cultural anthropology findings, to the depiction of clashes between different cultures and possibilities of their reconciliation. Furthermore, the works of selected authors are closely characterised from the point of view of their degree of authenticity and the genre specifics. Various treatments of the literary motif of journey are compared and critically analysed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAboridžinská kulturacs_CZ
dc.subjectAustráliecs_CZ
dc.subjectcestacs_CZ
dc.subjectcesty písnícs_CZ
dc.subjectetnocentrismuscs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectkulturní relativismuscs_CZ
dc.subjectpouťcs_CZ
dc.subjectAboriginal cultureen_US
dc.subjectAustraliaen_US
dc.subjectcultural relativismen_US
dc.subjectethnocentrismen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectjourneyen_US
dc.subjectpilgrimageen_US
dc.subjectsonglinesen_US
dc.titleWriting Australia: The Motif of Journey through the Prism of Cultural Anthropologyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-29
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId158608
dc.title.translatedLiterární tvorba Austrálie: Motiv cesty pohledem kulturní antropologiecs_CZ
dc.contributor.refereeChalupský, Petr
dc.identifier.aleph002003285
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl odhalit motivy cesty ve vybraných dílech, která se zabývají Austrálií, přičemž společným bodem zájmu těchto děl je vytváření australské identity. Práce poskytuje společensko-historické pozadí období kolonizace a prvního osidlování Austrálie a hlouběji rozpracovává některé klíčové pojmy kulturní antropologie. Dále je charakterizována tradiční aboridžinská kultura, přičemž objektem zájmu jsou především její životní postoje založené na spjatosti s přírodou. Zvláštní pozornost je věnována rozdílnosti literárních přístupů k tomuto tématu, dále aplikaci poznatků kulturní antropologie, střetům rozdílných kultur a možnosti jejich smíření. Díla vybraných autorů jsou blíže specifikována, a to z úhlu pohledu míry autenticity a žánrových určení. Různá pojetí literárního motivu cesty jsou porovnána a kriticky zhodnocena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis MA thesis is focused on discovering the literary motif of journey in selected works defined by Australia. These works also share the interest in shaping Australian identity. A socio-historical background of colonisation and the first settlement in Australia is provided and the key terms of cultural anthropology are further elaborated on. The thesis depicts traditional Aboriginal culture and focuses especially on its earthbound philosophy. Special attention is paid to the differences among various literary approaches towards the subject matter, to the application of cultural anthropology findings, to the depiction of clashes between different cultures and possibilities of their reconciliation. Furthermore, the works of selected authors are closely characterised from the point of view of their degree of authenticity and the genre specifics. Various treatments of the literary motif of journey are compared and critically analysed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV