Zobrazit minimální záznam

Conceptual Integrated Approach to Teaching about Cold War at the Upper-secondary School
dc.contributor.advisorHavlůjová, Hana
dc.creatorManderlová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-27T00:40:15Z
dc.date.available2017-05-27T00:40:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66703
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Studená válka jako námět pro integrovanou tematickou výuku v dějepise na gymnáziu předkládá téma studené války jako námět pro konkrétní projekt realizovaný v osmi hodinách dějepisu na vybraném pražském gymnáziu. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část je souhrnem dostupných informací z odborné literatury. V této části diplomové práce je blíže a podrobně představen koncept integrované tematické výuky vycházející z poznatků o fungování lidského mozku (mozkově kompatibilní vzdělávání), dále jsou představena teoretická východiska a metoda, jejíž formou byl námět řešen. V praktické části práce je popsáno zajišťování podkladů (popis situace, problém, podmínky, průběh projektu), popsána je také analýza a interpretace podkladů. Dále jsou zde konstatovány výsledky, zmíněny problémy a nedostatky projektu. Praktická část diplomové práce je doplněna o využití projektu - nástin dalšího možného směru vyučování dle integrované tematické výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History lessons at a selected Prague upper-secondary school. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part is a summary of the information available in scholarly literature. It contains a detailed presentation of integrated thematic teaching which is based on understanding of the human brain operation (brain- compatible teaching). Furthermore, theoretical starting point is introduced as well as the method used to present the topic. The practical part explores how background material was collected (description of situation, problem, conditions, and development of project). It also presents the analysis and interpreting of background material. Next, the results of the project are stated, together with its problems and imperfections. The practical part is supplemented with the application of the project. It outlines other ways integrated thematic teaching can be used in education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstudená válkacs_CZ
dc.subjectintegrovaná tématická výukacs_CZ
dc.subjectdějepiscs_CZ
dc.subjectCold Waren_US
dc.subjectconceptual integrated approachen_US
dc.subjecthistory teachingen_US
dc.titleStudená válka jako námět pro integrovanou tématickou výuku v dějepise na gymnáziucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-25
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134050
dc.title.translatedConceptual Integrated Approach to Teaching about Cold War at the Upper-secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeParkan, František
dc.identifier.aleph002002114
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Studená válka jako námět pro integrovanou tematickou výuku v dějepise na gymnáziu předkládá téma studené války jako námět pro konkrétní projekt realizovaný v osmi hodinách dějepisu na vybraném pražském gymnáziu. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část je souhrnem dostupných informací z odborné literatury. V této části diplomové práce je blíže a podrobně představen koncept integrované tematické výuky vycházející z poznatků o fungování lidského mozku (mozkově kompatibilní vzdělávání), dále jsou představena teoretická východiska a metoda, jejíž formou byl námět řešen. V praktické části práce je popsáno zajišťování podkladů (popis situace, problém, podmínky, průběh projektu), popsána je také analýza a interpretace podkladů. Dále jsou zde konstatovány výsledky, zmíněny problémy a nedostatky projektu. Praktická část diplomové práce je doplněna o využití projektu - nástin dalšího možného směru vyučování dle integrované tematické výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History lessons at a selected Prague upper-secondary school. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part is a summary of the information available in scholarly literature. It contains a detailed presentation of integrated thematic teaching which is based on understanding of the human brain operation (brain- compatible teaching). Furthermore, theoretical starting point is introduced as well as the method used to present the topic. The practical part explores how background material was collected (description of situation, problem, conditions, and development of project). It also presents the analysis and interpreting of background material. Next, the results of the project are stated, together with its problems and imperfections. The practical part is supplemented with the application of the project. It outlines other ways integrated thematic teaching can be used in education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.identifier.lisID990020021140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV