Hodnocení připravenosti dětí na zahájení povinné školní docházky pedagogickou veřejností a rodinou
Assessment of the readiness of children at compulsory school teaching public and family
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66691Identifikátory
SIS: 146482
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Poche Kargerová, Jana
Oponent práce
Valentová, Lidmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dítě předškolního věku, školní připravenost, školní zralost, adaptace, spolupráce MŠ se ZŠ, spolupráce vzdělávacích institucí a rodiny, rodinná výchova, odklad školní docházky, přípravná třída, požadavky ZŠ kladené na dítě, žák, rodina, učitelKlíčová slova (anglicky)
preschool child, school preparedness, school ripeness, adaptation, nursery and elementary school cooperation, cooperation between educational institutions and families, family education, postponement of school, preparatory class, the requirements imposed on primary school child, student, family, teacherZáměrem diplomové práce bylo odhalit a následně prezentovat komplexní názory odborné pedagogické veřejnosti a rodičů na současnou problematiku školní připravenosti a s ní spojenými otázkami týkajících se vysokého počtu odkladů školní docházky. K získání těchto názorů byla využita metoda semistrukturovaného rozhovoru s rodiči, s učiteli přípravných tříd a učiteli mateřských a základních škol. Po analýze získaných výpovědí byl dále zvolen postup vzájemné konfrontace těchto dat, posléze konfrontace s odbornými publikacemi, články, webovými diskusními fóry a také k tomuto tématu uspořádanou konferencí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že problém školní připravenosti zasahuje do dalších problematik: vzdělanost a kvalifikovanost učitelů mateřských škol, kvalita spolupráce školy a rodiny, problematika kapacity mateřských škol a řešení počtu dětí na jedné třídě, věkové složení třídy, odpovědnost za školní připravenost dítěte atd. Výsledky diplomové práce poukazují, jaké názory má rodina a pedagogická veřejnost na aktuální stav nedostatků školní připravenosti dětí a rovněž na oblasti školní připravenosti, v nichž děti v dnešní době převážně vynikají. Hlavní přínos této práce spočívá v poukázání na důležitou a značnou propojenost jednotlivých oblastí školní připravenosti.
The main goal of the thesis was to detect and subsequently present a comprehensive views of educational society and parents for the current issue of school preparedness and its related issues concerning the high number of school attendance delay. To obtain these views was used a method of semi-structured interviews with parents, teachers from preparatory classes and teachers from nursery and primary schools. When analysis of testimony was finished, has been used and also elected procedure confrontation between these dates, then confrontation with professional publications, articles, web discussion forums and also primary data which was find out at conference that was organized on this topic. After the research was found that the issue of school preparedness affects to other issues like: an education and qualification of nursery teachers, the quality of cooperation between school and family, problems of capacity classrooms in nursery and solving number of children and age composition of class, accountability for school readiness child etc. The results of this thesis indicate what opinions have the family and educational public on the current status of the school preparedness disadvantages of children and also parts of school preparedness, in which today's children mainly excel. The main contribution...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...