Vliv pohybové aktivity na poruchy posturální funkce u dětí školního věku
The influence of physical activity on postural function disorders in school children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66683Identifikátory
SIS: 140347
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prajerová, Květa
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
4. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Pohybová aktivita, posturální funkce, školní děti, hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
Physical activity, postural function, school children, evaluationNázev: Vliv pohybové aktivity na poruchy posturální funkce u dětí školního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je zhodnocení stavu posturální funkce u žáků 4., 7. a 9. tříd a zjištění míry jejich pohybové aktivity a následné zhodnocení vlivu pohybové aktivity na výskyt funkčních posturálních poruch u těchto dětí. Metody: V diplomové práci jsou použity metody pozorování a dotazníků. Zhodnocení stavu posturální funkce proběhlo metodou pozorování s využitím testu hodnocení postury dle Jaroše a Lomíčka. Míra pohybové aktivity dětí byla zjištěna metodou dotazníku. Výsledky: Bylo zjištěno, že u žáků, kteří se nevěnují žádné organizované pohybové aktivitě, je větší výskyt funkčních posturálních poruch a celkový stav posturální funkce je horší než u žáků sportujících. Klíčová slova: pohybová aktivita, posturální funkce, školní děti, hodnocení
Title: The influence of physical activity on postural function disorders in school children Objectives: The objective of this thesis is to evaluate the state of postural function of pupils of 4th, 7th and 9th grades, and to measure their physical activity and subsequent evaluation of the impact of physical activity on the incidence of functional postural disorders in these children. Methods: The thesis used methods of observation and questionnaires. Evaluation of the state of postural function was held by observation using test evaluation of posture according to Jaroš and Lomíček. The rate of children's physical activity was detected using a questionnaire. Results: It was found that pupils who are not engaged in any organized physical activity is a greater incidence of functional postural disorders and overall condition of postural function is worse than that of students who play sports. Keywords: physical activity, postural functions, school children, evaluation