Show simple item record

Transformation of the curriculum in the field of Gastronomy 65-41-L/01, in the subject Vocational training
dc.contributor.advisorMarinková, Helena
dc.creatorHaiklová, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-05-27T00:32:47Z
dc.date.available2017-05-27T00:32:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66666
dc.description.abstractÚvod Hlavním cílem práce je zachycení proměn kurikula předmětu odborný výcvik v oboru gastronomie. Práce sleduje celkové zasazení odborného výcviku do přípravy na povolání ve vybraných obdobích; obsahové naplnění odborného výcviku, možnosti realizace odborného výcviku z hlediska právního zakotvení a možnosti realizace kurikulární reformy v oboru gastronomie, a to vzhledem k uplatnění absolventů na trhu práce. První, teoretická část práce je věnována historickému vymezením pojmu gastronomie, jejímu historickému vývoji, a to od antického období až po její současný stav v České republice. Součástí této části práce je také charakteristika vývoje koncepce odborného vzdělávání ve středním školství a tzv. kurikulární reforma v České republice. V druhé, praktické části práce provedeme snahu o shrnutí předložených informací v prvé části práce a předvedení jejich aplikace a dopadu na současnou podobu odborného vzdělávání ve středním školství v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractIntroduction The main objective is to detect changes in the curriculum of vocational training in the subject field gastronomy. The work follows the overall insertion training in vocational training in selected periods; content filling training, implementation possibilities training in terms of legal status and the possibility of curriculum reform in the field of gastronomy, due to the employment of graduates in the labor market. The theoretical part of the thesis is devoted to the historical definition of the term gastronomy, its historical development, from ancient times to the present situation in Czech Republic. Part of this part is also characteristic of concept development specialist education in secondary education and called. curricular reform in the Czech Republic. In the second part we will work effort to summarize the information submitted in the first part and demonstrate their application and impact of the current form of expert education in secondary schools in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectpolitika zaměstnanostics_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectodborný výcvikcs_CZ
dc.subjectgastronomiecs_CZ
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectemployment policyen_US
dc.subjectlabour marketen_US
dc.subjectvocational trainingen_US
dc.subjectgastronomyen_US
dc.titleProměny kurikula v maturitním oboru Gastronomie 65-41-L/01, předmětu Odborný výcvikcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-25
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146928
dc.title.translatedTransformation of the curriculum in the field of Gastronomy 65-41-L/01, in the subject Vocational trainingen_US
dc.contributor.refereeČapek Adamec, Martin
dc.identifier.aleph002002559
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csÚvod Hlavním cílem práce je zachycení proměn kurikula předmětu odborný výcvik v oboru gastronomie. Práce sleduje celkové zasazení odborného výcviku do přípravy na povolání ve vybraných obdobích; obsahové naplnění odborného výcviku, možnosti realizace odborného výcviku z hlediska právního zakotvení a možnosti realizace kurikulární reformy v oboru gastronomie, a to vzhledem k uplatnění absolventů na trhu práce. První, teoretická část práce je věnována historickému vymezením pojmu gastronomie, jejímu historickému vývoji, a to od antického období až po její současný stav v České republice. Součástí této části práce je také charakteristika vývoje koncepce odborného vzdělávání ve středním školství a tzv. kurikulární reforma v České republice. V druhé, praktické části práce provedeme snahu o shrnutí předložených informací v prvé části práce a předvedení jejich aplikace a dopadu na současnou podobu odborného vzdělávání ve středním školství v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction The main objective is to detect changes in the curriculum of vocational training in the subject field gastronomy. The work follows the overall insertion training in vocational training in selected periods; content filling training, implementation possibilities training in terms of legal status and the possibility of curriculum reform in the field of gastronomy, due to the employment of graduates in the labor market. The theoretical part of the thesis is devoted to the historical definition of the term gastronomy, its historical development, from ancient times to the present situation in Czech Republic. Part of this part is also characteristic of concept development specialist education in secondary education and called. curricular reform in the Czech Republic. In the second part we will work effort to summarize the information submitted in the first part and demonstrate their application and impact of the current form of expert education in secondary schools in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020025590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV