Show simple item record

Integration of children with Asperger syndrome into primary school - experience through the eyes of mothers
dc.contributor.advisorHubertová, Lucie
dc.creatorSvobodová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-27T00:17:04Z
dc.date.available2017-05-27T00:17:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66592
dc.description.abstractBakalářské práce popisuje zkušenost očima matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Práce se dělí na dvě části. První část práce vysvětluje teoretická východiska potřebná k pochopení procesu integrace, dále nás seznamuje s účastníky integračního procesu a fak-tory, které pozitivně ovlivňují proces integrace. Praktická část zaznamenává rozhovory s matkami o průběhu a problémech integračního procesu a zabývá se jejich zkušenostmi a pocity při procesu integrace dětí do základní školy. Rozhovory jsou aplikovány na základně výzkumných otázek týkajících se hle-dání a důvodu výběru vhodné školy, průběhu zaškolení dítěte a popisu procesu integrace, včetně současnosti a problémů, se kterými se matky setkaly při inte-graci. Zpracováním, tříděním a analýzou dat z rozhovorů je interpretován závěr, který zobrazuje reálnou zkušenost matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis describes the experience through the eyes of mothers of the children with Asperger's syndrome integrated into regular primary schools. The work is divided into two parts. The first part explains the theoretical back-ground needful to understand the integration process itself, further acquaints us with the participants of the integration process and the factors that positively influence the integration process. The practical part records interviews of mothers on the process and problems of the integration process and deals with the experiences and feelings of mothers in the process of integrating chil-dren into the primary school. Interviews with mothers are applied to a base of the research questions concerning finding and choosing suitable school, process the training of the child and the description of the integration process, in-cluding the presence and the problems that they have encountered in the inte- gration. Data from interviews were processing, sorting and analyzing and they are interpreted in the conclusion that shows real experience in the integration of mothers of children with Asperger's syndrome into regular primary schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace dětí s Asperger syndromem na ZŠ - zkušenost očima matekcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId135650
dc.title.translatedIntegration of children with Asperger syndrome into primary school - experience through the eyes of mothersen_US
dc.contributor.refereeČihánková, Ivana
dc.identifier.aleph001925142
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářské práce popisuje zkušenost očima matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Práce se dělí na dvě části. První část práce vysvětluje teoretická východiska potřebná k pochopení procesu integrace, dále nás seznamuje s účastníky integračního procesu a fak-tory, které pozitivně ovlivňují proces integrace. Praktická část zaznamenává rozhovory s matkami o průběhu a problémech integračního procesu a zabývá se jejich zkušenostmi a pocity při procesu integrace dětí do základní školy. Rozhovory jsou aplikovány na základně výzkumných otázek týkajících se hle-dání a důvodu výběru vhodné školy, průběhu zaškolení dítěte a popisu procesu integrace, včetně současnosti a problémů, se kterými se matky setkaly při inte-graci. Zpracováním, tříděním a analýzou dat z rozhovorů je interpretován závěr, který zobrazuje reálnou zkušenost matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis describes the experience through the eyes of mothers of the children with Asperger's syndrome integrated into regular primary schools. The work is divided into two parts. The first part explains the theoretical back-ground needful to understand the integration process itself, further acquaints us with the participants of the integration process and the factors that positively influence the integration process. The practical part records interviews of mothers on the process and problems of the integration process and deals with the experiences and feelings of mothers in the process of integrating chil-dren into the primary school. Interviews with mothers are applied to a base of the research questions concerning finding and choosing suitable school, process the training of the child and the description of the integration process, in-cluding the presence and the problems that they have encountered in the inte- gration. Data from interviews were processing, sorting and analyzing and they are interpreted in the conclusion that shows real experience in the integration of mothers of children with Asperger's syndrome into regular primary schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990019251420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV