Zobrazit minimální záznam

Aesthetics of Virginia Woolf
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorBláhová, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-27T00:14:36Z
dc.date.available2017-05-27T00:14:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66579
dc.description.abstractTato práce se věnuje postihnutí estetických názorů Virginie Woolfové, jež se formovaly na základě dobových estetických teorií. Nejprve je v textu představen významný zlom mezi viktoriánským a nastupujícím modernistickým obdobím, který zasáhl do všech oblastí lidské činnosti. V návaznosti na tento zlom se práce zabývá transformací lidského smýšlení a jeho reflexí na poli produkce a prožívání umělecké tvorby. Následně je rozebráno umělecké hnutí skupiny Bloomsbury, její filosofie a estetika. V práci jsou nastíněny hlavní teze estetických teorií Rogera Frye a Cliva Bella, kteří patřili mezi členy skupiny a formovali její estetické smýšlení. Dále se práce věnuje samotné Virginii Woolfové a jejím estetickým názorům, které vycházely především z inspirace estetickými názory Rogera Frye. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dealing with characteristics of Virginia Woolf's aesthetic views which progresses according to the then aesthetic teories. It introduces significant differences between the Victorian and the following Modern period which influenced all areas of human activities. The thesis discusses step by step development of human thinking and its reflexions into production and experience of art. Besides that, the thesis analyses art activities of Bloomsbury group, its philosophy and aesthetics. It includes main aesthetic thoughts of Mr. Roger Frye and Mr. Clive Bell who were part of the group and created its aesthetic views. Finaly we will focus on Virginia Woolf and her aesthetic opinions which were influenced by Mr. Roger Frye's aesthetic views. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVirginia Woolfovács_CZ
dc.subjectRoger Frycs_CZ
dc.subjectClive Bellcs_CZ
dc.subjectBloomsburycs_CZ
dc.subjectviktoriánstvícs_CZ
dc.subjectmodernismuscs_CZ
dc.subjectautonomismuscs_CZ
dc.subjectformalismuscs_CZ
dc.subjectimpresionismuscs_CZ
dc.subjectGeorge Edward Moorecs_CZ
dc.subjectmimésiscs_CZ
dc.subjectVirginia Woolfen_US
dc.subjectRoger Fryen_US
dc.subjectClive Bellen_US
dc.subjectBloomsburyen_US
dc.subjectvictorianismen_US
dc.subjectmodernismen_US
dc.subjectautonomismen_US
dc.subjectimpressionismen_US
dc.subjectformalismen_US
dc.subjectGeorge Edward Mooreen_US
dc.subjectmimesisen_US
dc.titleEstetika Virginie Woolfovécs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-10
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId142614
dc.title.translatedAesthetics of Virginia Woolfen_US
dc.contributor.refereeKaplický, Martin
dc.identifier.aleph001937950
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje postihnutí estetických názorů Virginie Woolfové, jež se formovaly na základě dobových estetických teorií. Nejprve je v textu představen významný zlom mezi viktoriánským a nastupujícím modernistickým obdobím, který zasáhl do všech oblastí lidské činnosti. V návaznosti na tento zlom se práce zabývá transformací lidského smýšlení a jeho reflexí na poli produkce a prožívání umělecké tvorby. Následně je rozebráno umělecké hnutí skupiny Bloomsbury, její filosofie a estetika. V práci jsou nastíněny hlavní teze estetických teorií Rogera Frye a Cliva Bella, kteří patřili mezi členy skupiny a formovali její estetické smýšlení. Dále se práce věnuje samotné Virginii Woolfové a jejím estetickým názorům, které vycházely především z inspirace estetickými názory Rogera Frye. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dealing with characteristics of Virginia Woolf's aesthetic views which progresses according to the then aesthetic teories. It introduces significant differences between the Victorian and the following Modern period which influenced all areas of human activities. The thesis discusses step by step development of human thinking and its reflexions into production and experience of art. Besides that, the thesis analyses art activities of Bloomsbury group, its philosophy and aesthetics. It includes main aesthetic thoughts of Mr. Roger Frye and Mr. Clive Bell who were part of the group and created its aesthetic views. Finaly we will focus on Virginia Woolf and her aesthetic opinions which were influenced by Mr. Roger Frye's aesthetic views. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990019379500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV