Show simple item record

Current family with a preschool child with a focus on the father's role
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorBurgstallerová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-26T23:43:41Z
dc.date.available2017-05-26T23:43:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66431
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo zjistit, jaká je současná rodina předškolního dítěte, s důrazem na roli otce v této rodině. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku současné rodiny, problematiku genderu, resp. genderových stereotypů, na význam otce v procesu socializace dítěte, na vliv otce na výchovu dítěte. V teoretické části jsem se také zabývala problematikou spolupráce MŠ s rodinou, s důrazem na roli otce v ní. Empirická část diplomové práce má dvě roviny. Jedna rovina se týká postavení role otce v současné rodině, druhá rovina se týká toho, jak učitelky mateřských škol vnímají otce, respektive jejich zapojení do spolupráce s MŠ.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis was to find out how the current family of preschool children works, with emphasis on the father's role in the family. In the theoretical part I have focused on the problems of current families, gender issues, respectively gender stereotypes, the importance of a father in a child's socialization process, the influence of the father on the child's upbringing. In the theoretical part, I have also followed up the issues of the kindergarten cooperation with family, with emphasis on the role of the father in it. The empirical part of the dissertation has two levels. The first one is the status of the father in the current family, the second level relates to how kindergarten teachers perceive fathers and their involvement in co-operation with kindergarten.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrole otce v rodiněcs_CZ
dc.subjectsoučasná rodinacs_CZ
dc.subjectrole matky v rodiněcs_CZ
dc.subjectfather's role in familyen_US
dc.subjectfamily in present dayen_US
dc.subjectmather's role in familyen_US
dc.titleSoučasná rodina s předškolním dítětem se zaměřením na roli otcecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId118545
dc.title.translatedCurrent family with a preschool child with a focus on the father's roleen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001778613
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bylo zjistit, jaká je současná rodina předškolního dítěte, s důrazem na roli otce v této rodině. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku současné rodiny, problematiku genderu, resp. genderových stereotypů, na význam otce v procesu socializace dítěte, na vliv otce na výchovu dítěte. V teoretické části jsem se také zabývala problematikou spolupráce MŠ s rodinou, s důrazem na roli otce v ní. Empirická část diplomové práce má dvě roviny. Jedna rovina se týká postavení role otce v současné rodině, druhá rovina se týká toho, jak učitelky mateřských škol vnímají otce, respektive jejich zapojení do spolupráce s MŠ.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis was to find out how the current family of preschool children works, with emphasis on the father's role in the family. In the theoretical part I have focused on the problems of current families, gender issues, respectively gender stereotypes, the importance of a father in a child's socialization process, the influence of the father on the child's upbringing. In the theoretical part, I have also followed up the issues of the kindergarten cooperation with family, with emphasis on the role of the father in it. The empirical part of the dissertation has two levels. The first one is the status of the father in the current family, the second level relates to how kindergarten teachers perceive fathers and their involvement in co-operation with kindergarten.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017786130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV