dc.contributor.advisor | Lisnerová, Romana | |
dc.creator | Přibáňová, Žaneta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T23:42:57Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T23:42:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/66427 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systém | cs_CZ |
dc.description.abstract | The master's thesis is focused on teachers' professional development. It is based on the Theoretical Knowledge Gained from literature, electronic resources and current research. It describes the historical progress of the concept of teachers' education, program and legislative documents, the significance of teachers' professional development and career system. Provides an overview of teachers' development activities in the workplace and outside the workplace. The aim of the work is to determine trends in education by monitoring opportunities of teachers' development in the workplace and outside the workplace. Questionnaire survey is focused on the preferences of directors in the field of teachers' professional development, their training needs, effectiveness and defining the advantages and disadvantages of each approach. The result of the thesis is to map areas and compare activities of teachers' development that can be used for further study or be an inspiration for the involved stakeholders. KEYWORDS: teacher, professional development, comparison, career system | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | profesní rozvoj | cs_CZ |
dc.subject | komparace | cs_CZ |
dc.subject | kariérní systém | cs_CZ |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | professional development | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.subject | career system | en_US |
dc.title | Komparace rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 148332 | |
dc.title.translated | Comparison of Teacher's Professional Development inside and outside the Workplace | en_US |
dc.contributor.referee | Tureckiová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 001778611 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management of Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management of Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systém | cs_CZ |
uk.abstract.en | The master's thesis is focused on teachers' professional development. It is based on the Theoretical Knowledge Gained from literature, electronic resources and current research. It describes the historical progress of the concept of teachers' education, program and legislative documents, the significance of teachers' professional development and career system. Provides an overview of teachers' development activities in the workplace and outside the workplace. The aim of the work is to determine trends in education by monitoring opportunities of teachers' development in the workplace and outside the workplace. Questionnaire survey is focused on the preferences of directors in the field of teachers' professional development, their training needs, effectiveness and defining the advantages and disadvantages of each approach. The result of the thesis is to map areas and compare activities of teachers' development that can be used for further study or be an inspiration for the involved stakeholders. KEYWORDS: teacher, professional development, comparison, career system | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017786110106986 | |