Show simple item record

Comparison of Teacher's Professional Development inside and outside the Workplace
dc.contributor.advisorLisnerová, Romana
dc.creatorPřibáňová, Žaneta
dc.date.accessioned2017-05-26T23:42:57Z
dc.date.available2017-05-26T23:42:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66427
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systémcs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis is focused on teachers' professional development. It is based on the Theoretical Knowledge Gained from literature, electronic resources and current research. It describes the historical progress of the concept of teachers' education, program and legislative documents, the significance of teachers' professional development and career system. Provides an overview of teachers' development activities in the workplace and outside the workplace. The aim of the work is to determine trends in education by monitoring opportunities of teachers' development in the workplace and outside the workplace. Questionnaire survey is focused on the preferences of directors in the field of teachers' professional development, their training needs, effectiveness and defining the advantages and disadvantages of each approach. The result of the thesis is to map areas and compare activities of teachers' development that can be used for further study or be an inspiration for the involved stakeholders. KEYWORDS: teacher, professional development, comparison, career systemen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjectkariérní systémcs_CZ
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectcareer systemen_US
dc.titleKomparace rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracovištěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148332
dc.title.translatedComparison of Teacher's Professional Development inside and outside the Workplaceen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001778611
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systémcs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is focused on teachers' professional development. It is based on the Theoretical Knowledge Gained from literature, electronic resources and current research. It describes the historical progress of the concept of teachers' education, program and legislative documents, the significance of teachers' professional development and career system. Provides an overview of teachers' development activities in the workplace and outside the workplace. The aim of the work is to determine trends in education by monitoring opportunities of teachers' development in the workplace and outside the workplace. Questionnaire survey is focused on the preferences of directors in the field of teachers' professional development, their training needs, effectiveness and defining the advantages and disadvantages of each approach. The result of the thesis is to map areas and compare activities of teachers' development that can be used for further study or be an inspiration for the involved stakeholders. KEYWORDS: teacher, professional development, comparison, career systemen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990017786110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV