Show simple item record

Persuasion in bussiness relations
dc.contributor.advisorHöschlová, Eva
dc.creatorJasovská, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-26T23:35:57Z
dc.date.available2017-05-26T23:35:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66392
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje psychologickému tématu přesvědčování, přičemž předkládá poznatky z teoretické roviny a návrh praktické aplikace v oblasti obchodních vztahů. Teoretická část se věnuje vymezení přesvědčování, mapování individuálních charakteristik, které mají vliv na vnímanou přesvědčivost mluvčího a zároveň těch, které determinují rezistenci příjemce persvazivní zprávy. Dále rozebírá proces zpracování informací a rozhodování u příjemce. Zachycuje také vybrané prokázané strategie přesvědčování, konkrétně vizuální, verbální, kognitivní a strategie související s Cialdiniho principy. V teoretické části je rovněž zahrnut interkulturní pohled na přesvědčování v obchodních vztazích a není opomenuto ani téma etiky přesvědčování. Druhá část práce představuje návrh výzkumného projektu - experimentu, jehož cílem by bylo zkoumat rozdíl v účinnosti dvou vybraných přesvědčovacích technik.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on psychological topic of persuasion, while presenting knowledge from theory and proposal of practical application in the field of business relations. The theoretical part is devoted to defining persuasion and mapping individual characteristics, whose influence perceived persuasiveness of speaker and also characteristics determinating recipient's resistance. It also hold forth on recipient's information processing and decision-making. Subsequently, the selected proved strategies and techniques of persuasion are mentioned - visual, verbal, cognitive and strategies related with Cialdini's principles. There is also incorporated the intercultural view on persuasion and the topic of ethics in persuasion is included as well. The second part presents a proposal for a research - an experiment, whose aim would be to compare two chosen techniques of persuasion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPřesvědčovánícs_CZ
dc.subjectobchodní vztahycs_CZ
dc.subjectprodejcs_CZ
dc.subjectrozhodovánícs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectPersuasionen_US
dc.subjectbusiness relationsen_US
dc.subjectsellingen_US
dc.subjectdecision-makingen_US
dc.subjectstrategiesen_US
dc.titlePřesvědčování v oblasti obchodních vztahůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136591
dc.title.translatedPersuasion in bussiness relationsen_US
dc.contributor.refereeBoukalová, Hedvika
dc.identifier.aleph001785909
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje psychologickému tématu přesvědčování, přičemž předkládá poznatky z teoretické roviny a návrh praktické aplikace v oblasti obchodních vztahů. Teoretická část se věnuje vymezení přesvědčování, mapování individuálních charakteristik, které mají vliv na vnímanou přesvědčivost mluvčího a zároveň těch, které determinují rezistenci příjemce persvazivní zprávy. Dále rozebírá proces zpracování informací a rozhodování u příjemce. Zachycuje také vybrané prokázané strategie přesvědčování, konkrétně vizuální, verbální, kognitivní a strategie související s Cialdiniho principy. V teoretické části je rovněž zahrnut interkulturní pohled na přesvědčování v obchodních vztazích a není opomenuto ani téma etiky přesvědčování. Druhá část práce představuje návrh výzkumného projektu - experimentu, jehož cílem by bylo zkoumat rozdíl v účinnosti dvou vybraných přesvědčovacích technik.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on psychological topic of persuasion, while presenting knowledge from theory and proposal of practical application in the field of business relations. The theoretical part is devoted to defining persuasion and mapping individual characteristics, whose influence perceived persuasiveness of speaker and also characteristics determinating recipient's resistance. It also hold forth on recipient's information processing and decision-making. Subsequently, the selected proved strategies and techniques of persuasion are mentioned - visual, verbal, cognitive and strategies related with Cialdini's principles. There is also incorporated the intercultural view on persuasion and the topic of ethics in persuasion is included as well. The second part presents a proposal for a research - an experiment, whose aim would be to compare two chosen techniques of persuasion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV