Show simple item record

Synergy of language and visual imagination
dc.contributor.advisorKafková, Helena
dc.creatorHrkalová, Martina
dc.date.accessioned2021-03-26T13:29:23Z
dc.date.available2021-03-26T13:29:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66249
dc.description.abstractTato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis takes the form of qualitative action probe and examines specific aspects of the work of selected pupils with SLD in interdisciplinary linking of art and language education with an emphasis on reaching goals evenly in both areas. The results of the research, which was carried out by observation and semi-structured interviews with pupils and teachers, are analyzed and crystallize into concrete suggestions of streamlining individual aspects of this method for even greater efficiency of separate steps in learning new skills to students with learning disabilities. In the theoretical part I introduce educational methods of synergic development of visual and linguistic imagination. It is primarily CLIL (Content and Language Integrated Learning), which represents an innovative tendencies in integrating English and another non-language subject (in this case Art) and a multisensory approach. I also specify the fundamental principles of the educational process in an interdisciplinary connections of art and English for pupils with learning disabilities, such as Gardner's theory of multiple intelligences, respecting individual learning styles of students, focusing on multimodal teaching principles and methods applicable to Hejný model of inclusive education of Art and English. I also describe the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectspecial educational needsen_US
dc.subjectfirst grade of elementary schoolen_US
dc.subjectsubject integrationen_US
dc.subjectVisual Arts Educationen_US
dc.subjectSecond Language Acquisitionen_US
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectspeciální poruchy učenícs_CZ
dc.subjectprvní stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectmezipředmětová integracecs_CZ
dc.subjectVýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectosvojování cizího jazykacs_CZ
dc.titleSouběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId144328
dc.title.translatedSynergy of language and visual imaginationen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Magdalena
dc.identifier.aleph002001265
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis takes the form of qualitative action probe and examines specific aspects of the work of selected pupils with SLD in interdisciplinary linking of art and language education with an emphasis on reaching goals evenly in both areas. The results of the research, which was carried out by observation and semi-structured interviews with pupils and teachers, are analyzed and crystallize into concrete suggestions of streamlining individual aspects of this method for even greater efficiency of separate steps in learning new skills to students with learning disabilities. In the theoretical part I introduce educational methods of synergic development of visual and linguistic imagination. It is primarily CLIL (Content and Language Integrated Learning), which represents an innovative tendencies in integrating English and another non-language subject (in this case Art) and a multisensory approach. I also specify the fundamental principles of the educational process in an interdisciplinary connections of art and English for pupils with learning disabilities, such as Gardner's theory of multiple intelligences, respecting individual learning styles of students, focusing on multimodal teaching principles and methods applicable to Hejný model of inclusive education of Art and English. I also describe the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantKitzbergerová, Leonora
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020012650106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV