Zobrazit minimální záznam

Prvky groteskního žánru v románech Toni Morrison
dc.contributor.advisorVeselá, Pavla
dc.creatorHädler, Victoria
dc.date.accessioned2017-05-26T22:58:00Z
dc.date.available2017-05-26T22:58:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66202
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce je analýza prvků groteskna v románech Toni Morrison. Analyzovaná literatura obsahuje nejznámější romány Toni Morrison Milovaná, Sula a Velmi modré oči. Práce se v úvodu zabývá žánrem groteskní literatury a snaží se vymezit jeho hranice. Dále jsou zohledněny literární počátky groteskního žánru. Poté je teorie prakticky aplikována přímo na romány Toni Morrison, analyzována je role, funkce a vliv groteskních prvků. Prvky groteskna jsou analyzovány v rámci konkrétního literárního provedení, jako například stigmatizovaná groteskní těla. Dominantní koncepce západního modelu ideálu krásy je interpretována za účelem kontrastu oproti modelu afro-americkému. Navíc je zdůvodněn možný autorčin výběr groteskních elementů. Tato práce se tedy pokouší uchopit groteskno, jak je chápáno ve vztahu ke specifikům afro-americké literatury, zejména specifikům díla Toni Morrison.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my bachelor thesis is to analyze the elements of the grotesque in the novels of Toni Morrison. The analyzed literature includes Morrison's most popular novels Sula, Beloved, and The Bluest Eye. The thesis begins with an introduction where the genre of grotesque writing is defined and specified, and its literary origins are traced; then Morrison's novels are addressed (their function, effect and role). Furthermore grotesque elements are analyzed in terms of concrete representations of grotesque marked bodies. The dominant Western white standard of beauty is interpreted in contrast to the Afro-American one. In addition the author's possible choice of the concrete representations of the grotesque is considered. The grotesque genre is dealt with in respect to the specifics of Afro-American writing of Toni Morrison.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectToni Morrisoncs_CZ
dc.subjectAfro-americká literaturacs_CZ
dc.subjectŽánr groteskycs_CZ
dc.subjectToni Morrisonen_US
dc.subjectAfrican-American literatureen_US
dc.subjectGrotesqueen_US
dc.titleElements of the Grotesque in the Novels of Toni Morrisonen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId126152
dc.title.translatedPrvky groteskního žánru v románech Toni Morrisoncs_CZ
dc.contributor.refereeRoraback, Erik Sherman
dc.identifier.aleph002011162
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé bakalářské práce je analýza prvků groteskna v románech Toni Morrison. Analyzovaná literatura obsahuje nejznámější romány Toni Morrison Milovaná, Sula a Velmi modré oči. Práce se v úvodu zabývá žánrem groteskní literatury a snaží se vymezit jeho hranice. Dále jsou zohledněny literární počátky groteskního žánru. Poté je teorie prakticky aplikována přímo na romány Toni Morrison, analyzována je role, funkce a vliv groteskních prvků. Prvky groteskna jsou analyzovány v rámci konkrétního literárního provedení, jako například stigmatizovaná groteskní těla. Dominantní koncepce západního modelu ideálu krásy je interpretována za účelem kontrastu oproti modelu afro-americkému. Navíc je zdůvodněn možný autorčin výběr groteskních elementů. Tato práce se tedy pokouší uchopit groteskno, jak je chápáno ve vztahu ke specifikům afro-americké literatury, zejména specifikům díla Toni Morrison.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my bachelor thesis is to analyze the elements of the grotesque in the novels of Toni Morrison. The analyzed literature includes Morrison's most popular novels Sula, Beloved, and The Bluest Eye. The thesis begins with an introduction where the genre of grotesque writing is defined and specified, and its literary origins are traced; then Morrison's novels are addressed (their function, effect and role). Furthermore grotesque elements are analyzed in terms of concrete representations of grotesque marked bodies. The dominant Western white standard of beauty is interpreted in contrast to the Afro-American one. In addition the author's possible choice of the concrete representations of the grotesque is considered. The grotesque genre is dealt with in respect to the specifics of Afro-American writing of Toni Morrison.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990020111620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV