dc.contributor.advisor | Veselá, Pavla | |
dc.creator | Hädler, Victoria | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T22:58:00Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T22:58:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/66202 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce je analýza prvků groteskna v románech Toni Morrison. Analyzovaná literatura obsahuje nejznámější romány Toni Morrison Milovaná, Sula a Velmi modré oči. Práce se v úvodu zabývá žánrem groteskní literatury a snaží se vymezit jeho hranice. Dále jsou zohledněny literární počátky groteskního žánru. Poté je teorie prakticky aplikována přímo na romány Toni Morrison, analyzována je role, funkce a vliv groteskních prvků. Prvky groteskna jsou analyzovány v rámci konkrétního literárního provedení, jako například stigmatizovaná groteskní těla. Dominantní koncepce západního modelu ideálu krásy je interpretována za účelem kontrastu oproti modelu afro-americkému. Navíc je zdůvodněn možný autorčin výběr groteskních elementů. Tato práce se tedy pokouší uchopit groteskno, jak je chápáno ve vztahu ke specifikům afro-americké literatury, zejména specifikům díla Toni Morrison. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of my bachelor thesis is to analyze the elements of the grotesque in the novels of Toni Morrison. The analyzed literature includes Morrison's most popular novels Sula, Beloved, and The Bluest Eye. The thesis begins with an introduction where the genre of grotesque writing is defined and specified, and its literary origins are traced; then Morrison's novels are addressed (their function, effect and role). Furthermore grotesque elements are analyzed in terms of concrete representations of grotesque marked bodies. The dominant Western white standard of beauty is interpreted in contrast to the Afro-American one. In addition the author's possible choice of the concrete representations of the grotesque is considered. The grotesque genre is dealt with in respect to the specifics of Afro-American writing of Toni Morrison. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Toni Morrison | cs_CZ |
dc.subject | Afro-americká literatura | cs_CZ |
dc.subject | Žánr grotesky | cs_CZ |
dc.subject | Toni Morrison | en_US |
dc.subject | African-American literature | en_US |
dc.subject | Grotesque | en_US |
dc.title | Elements of the Grotesque in the Novels of Toni Morrison | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-22 | |
dc.description.department | Department of Anglophone Literatures and Cultures | en_US |
dc.description.department | Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 126152 | |
dc.title.translated | Prvky groteskního žánru v románech Toni Morrison | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Roraback, Erik Sherman | |
dc.identifier.aleph | 002011162 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Cultures | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé bakalářské práce je analýza prvků groteskna v románech Toni Morrison. Analyzovaná literatura obsahuje nejznámější romány Toni Morrison Milovaná, Sula a Velmi modré oči. Práce se v úvodu zabývá žánrem groteskní literatury a snaží se vymezit jeho hranice. Dále jsou zohledněny literární počátky groteskního žánru. Poté je teorie prakticky aplikována přímo na romány Toni Morrison, analyzována je role, funkce a vliv groteskních prvků. Prvky groteskna jsou analyzovány v rámci konkrétního literárního provedení, jako například stigmatizovaná groteskní těla. Dominantní koncepce západního modelu ideálu krásy je interpretována za účelem kontrastu oproti modelu afro-americkému. Navíc je zdůvodněn možný autorčin výběr groteskních elementů. Tato práce se tedy pokouší uchopit groteskno, jak je chápáno ve vztahu ke specifikům afro-americké literatury, zejména specifikům díla Toni Morrison. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of my bachelor thesis is to analyze the elements of the grotesque in the novels of Toni Morrison. The analyzed literature includes Morrison's most popular novels Sula, Beloved, and The Bluest Eye. The thesis begins with an introduction where the genre of grotesque writing is defined and specified, and its literary origins are traced; then Morrison's novels are addressed (their function, effect and role). Furthermore grotesque elements are analyzed in terms of concrete representations of grotesque marked bodies. The dominant Western white standard of beauty is interpreted in contrast to the Afro-American one. In addition the author's possible choice of the concrete representations of the grotesque is considered. The grotesque genre is dealt with in respect to the specifics of Afro-American writing of Toni Morrison. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020111620106986 | |