Show simple item record

Promotion of healthy lifestyle in non comercial advertisement
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorŠromová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-26T22:45:12Z
dc.date.available2017-05-26T22:45:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66137
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá podobou propagace zdravého životního stylu v nekomerční reklamě a zhodnocením medializace nekomerční kampaně Dny zdraví. Tato kampaň probíhá jednou ročně v měsíci říjnu. Pro analýzu je vybrána kampaň z roku 2012. V této práci je hodnocena medializace této kampaně, konkrétně v regionálním a celostátním tisku a v lifestylových časopisech. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy zdravý životní styl, hyperkonzumerismus, neziskový sektor, reklama komerční a nekomerční, sociální marketing a medializace. Čtenář se dozví, proč je důležité propagovat zdravý životní styl, jaký je rozdíl mezi sociální a komerční reklamou a jak se tvoří nekomerční kampaň. Dále je v této části vyložen průběh procesu medializace, je zde řešena obsáhlost pojmu "média" a popsán jejich vliv na společnost. Jelikož se v praktické části zkoumá nejen podoba medializace, ale také její jazyk, jsou zde vyloženy základní pojmy, které je potřeba znát při jeho hodnocení. V praktické části se nacházejí informace o pořadatelích kampaně Dny zdraví (Národní síť Zdravých měst a Světová zdravotnická organizace) a základní přehled jejich aktivit. Dále je zde deskriptivně analyzována kampaň Dny zdraví z října roku 2012. Zkoumána je z hlediska podoby a marketingové...cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis deals with a form of propagation of a healthy lifestyle in a noncommercial advertising and a valorization of medialisation of a noncommercial campaign Days of Health. This campaign is held once a year in October. For this analysis a campaign from the year of 2012 is chosen. In this dissertation the medialisation of this campaign is evaluated specifically in regional and national print media and lifestyle magazines. It is divided into two parts. Theoretical and practical. In the theoretical part terms such as healthy lifestyle, hyperconsumerism, non-profit sector, commercial and noncommercial advertising, social marketing and medialisation are explained. The reader of this paper will find out why it is important to propagate healthy lifestyle, what is the difference between a social and a commercial advertising and how a noncommercial campaign is made. There is also described the process of medialisation, the comprehensiveness of the term "media" is being handled and their influence on society is depicted. Because this practical part examines not only the form of medialisation but also it's language, there are basic terms listed which are important to know during the evaluation. In the practical part there is information about organizers of the campaign Days of Health (Healthy...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNekomerční kampaň Nekomerční reklama Marketing neziskových organizací Medializace Sociální marketing Zdravý životní stylcs_CZ
dc.subjectHealthy Lifestyle Marketing of non-profit organizations Media coverage Non-commercial campaign Social advertising Social Marketingen_US
dc.titlePropagace zdravého životního stylu v nekomerční reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139595
dc.title.translatedPromotion of healthy lifestyle in non comercial advertisementen_US
dc.contributor.refereeStrejcová, Anna
dc.identifier.aleph001913618
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá podobou propagace zdravého životního stylu v nekomerční reklamě a zhodnocením medializace nekomerční kampaně Dny zdraví. Tato kampaň probíhá jednou ročně v měsíci říjnu. Pro analýzu je vybrána kampaň z roku 2012. V této práci je hodnocena medializace této kampaně, konkrétně v regionálním a celostátním tisku a v lifestylových časopisech. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy zdravý životní styl, hyperkonzumerismus, neziskový sektor, reklama komerční a nekomerční, sociální marketing a medializace. Čtenář se dozví, proč je důležité propagovat zdravý životní styl, jaký je rozdíl mezi sociální a komerční reklamou a jak se tvoří nekomerční kampaň. Dále je v této části vyložen průběh procesu medializace, je zde řešena obsáhlost pojmu "média" a popsán jejich vliv na společnost. Jelikož se v praktické části zkoumá nejen podoba medializace, ale také její jazyk, jsou zde vyloženy základní pojmy, které je potřeba znát při jeho hodnocení. V praktické části se nacházejí informace o pořadatelích kampaně Dny zdraví (Národní síť Zdravých měst a Světová zdravotnická organizace) a základní přehled jejich aktivit. Dále je zde deskriptivně analyzována kampaň Dny zdraví z října roku 2012. Zkoumána je z hlediska podoby a marketingové...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis deals with a form of propagation of a healthy lifestyle in a noncommercial advertising and a valorization of medialisation of a noncommercial campaign Days of Health. This campaign is held once a year in October. For this analysis a campaign from the year of 2012 is chosen. In this dissertation the medialisation of this campaign is evaluated specifically in regional and national print media and lifestyle magazines. It is divided into two parts. Theoretical and practical. In the theoretical part terms such as healthy lifestyle, hyperconsumerism, non-profit sector, commercial and noncommercial advertising, social marketing and medialisation are explained. The reader of this paper will find out why it is important to propagate healthy lifestyle, what is the difference between a social and a commercial advertising and how a noncommercial campaign is made. There is also described the process of medialisation, the comprehensiveness of the term "media" is being handled and their influence on society is depicted. Because this practical part examines not only the form of medialisation but also it's language, there are basic terms listed which are important to know during the evaluation. In the practical part there is information about organizers of the campaign Days of Health (Healthy...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV