Zobrazit minimální záznam

Comparison of graduates of colleges and universities in efficiency and satisfaction in nursing intensive care
dc.contributor.advisorProšková, Eva
dc.creatorProcházková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-26T22:36:23Z
dc.date.available2017-05-26T22:36:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66093
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnáním absolventů VZŠ a VŠ, konkrétně porovnává pracovní výkonnost a spokojenost v intenzivní péči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související se vzděláváním všeobecné sestry. Je popsán proces získávání odborné způsobilosti, včetně charakteristiky požadavků na vzdělávací a studijní programy. Rozpracovány jsou i kompetence sestry, adaptační proces či faktory ovlivňující spokojenost. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou sestry - absolventky VZŠ a sestry - absolventky VŠ spokojeny srovnatelně s pracovní náplní a s pracovními podmínkami na pracovištích intenzivní péče, nebo jsou mezi těmito skupinami rozdíly. Osm výzkumných otázek si dále kladou za cíl popsat odlišnosti absolventů v teoretických a praktických dovednostech, flexibilitě, pracovní výkonnosti a hodnocení nadřízených pracovníků. Výsledkem je, že krátce po nástupu do zaměstnání jsou spokojenější absolventky VŠ, s narůstající praxí jejich spokojenost klesá a naopak se zvyšuje spokojenost absolventek VZŠ. Ve spokojenosti s pracovními podmínkami není u dvou zkoumaných skupin zjištěn rozdíl. Doporučení se zaměřuje především na upravení definice a realizace odborné praxe studentů a adaptační proces absolventů. Klíčová slova:intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace, vyšší a vysoký školycs_CZ
dc.description.abstractThesis is focused on colleges and universities graduates comparison, concretely it compares working efficiency and satisfaction at intensive care. In theoretical section there are notions defined, which are related with nurse education. There is a process described about obtaining of expert qualification including characteristics of requirements on educational and academic programs. Nurse competencies, adaptation processes or factors influencing satisfaction are also in development. The main goal is to find out if nurses - graduates of colleges and nurses - graduates of universities are satisfied equally with workload and with working conditions at intensive care workplaces, or if there are differences between these groups. Eight research questions are aimed for describing of graduate differences in theoretical and practical skills, flexibility, work efficiency and senior reviews. The result is, that graduates of universities are more satisfied shortly after start of their employment and with increasing practice this satisfaction decreases and conversely satisfaction of colleges graduates is increasing. At working conditions satisfaction, there was no difference find out in both monitored groups. Recommendation is focused especially on modification of definition and realization of students...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectIntenzívní péčecs_CZ
dc.subjectvýkonnostcs_CZ
dc.subjectspokojenostcs_CZ
dc.subjectvzdělání sestercs_CZ
dc.subjectkomparace vyšších a vysokých školcs_CZ
dc.subjectIntensive careen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjecteducation of nursesen_US
dc.subjectcomparison of colleges and universitiesen_US
dc.title-Srovnání absolventů VZŠ a VŠ z hlediska pracovní výkonosti a spokojenosti v IPcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId103829
dc.title.translatedComparison of graduates of colleges and universities in efficiency and satisfaction in nursing intensive careen_US
dc.contributor.refereePírková, Vendula
dc.identifier.aleph002006857
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOšetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péčics_CZ
thesis.degree.disciplineNurse Care in the Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Careen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csOšetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péčics_CZ
uk.degree-discipline.enNurse Care in the Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Careen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá srovnáním absolventů VZŠ a VŠ, konkrétně porovnává pracovní výkonnost a spokojenost v intenzivní péči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související se vzděláváním všeobecné sestry. Je popsán proces získávání odborné způsobilosti, včetně charakteristiky požadavků na vzdělávací a studijní programy. Rozpracovány jsou i kompetence sestry, adaptační proces či faktory ovlivňující spokojenost. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou sestry - absolventky VZŠ a sestry - absolventky VŠ spokojeny srovnatelně s pracovní náplní a s pracovními podmínkami na pracovištích intenzivní péče, nebo jsou mezi těmito skupinami rozdíly. Osm výzkumných otázek si dále kladou za cíl popsat odlišnosti absolventů v teoretických a praktických dovednostech, flexibilitě, pracovní výkonnosti a hodnocení nadřízených pracovníků. Výsledkem je, že krátce po nástupu do zaměstnání jsou spokojenější absolventky VŠ, s narůstající praxí jejich spokojenost klesá a naopak se zvyšuje spokojenost absolventek VZŠ. Ve spokojenosti s pracovními podmínkami není u dvou zkoumaných skupin zjištěn rozdíl. Doporučení se zaměřuje především na upravení definice a realizace odborné praxe studentů a adaptační proces absolventů. Klíčová slova:intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace, vyšší a vysoký školycs_CZ
uk.abstract.enThesis is focused on colleges and universities graduates comparison, concretely it compares working efficiency and satisfaction at intensive care. In theoretical section there are notions defined, which are related with nurse education. There is a process described about obtaining of expert qualification including characteristics of requirements on educational and academic programs. Nurse competencies, adaptation processes or factors influencing satisfaction are also in development. The main goal is to find out if nurses - graduates of colleges and nurses - graduates of universities are satisfied equally with workload and with working conditions at intensive care workplaces, or if there are differences between these groups. Eight research questions are aimed for describing of graduate differences in theoretical and practical skills, flexibility, work efficiency and senior reviews. The result is, that graduates of universities are more satisfied shortly after start of their employment and with increasing practice this satisfaction decreases and conversely satisfaction of colleges graduates is increasing. At working conditions satisfaction, there was no difference find out in both monitored groups. Recommendation is focused especially on modification of definition and realization of students...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990020068570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV