dc.contributor.advisor | Prošková, Eva | |
dc.creator | Procházková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T22:36:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T22:36:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/66093 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá srovnáním absolventů VZŠ a VŠ, konkrétně porovnává pracovní výkonnost a spokojenost v intenzivní péči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související se vzděláváním všeobecné sestry. Je popsán proces získávání odborné způsobilosti, včetně charakteristiky požadavků na vzdělávací a studijní programy. Rozpracovány jsou i kompetence sestry, adaptační proces či faktory ovlivňující spokojenost. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou sestry - absolventky VZŠ a sestry - absolventky VŠ spokojeny srovnatelně s pracovní náplní a s pracovními podmínkami na pracovištích intenzivní péče, nebo jsou mezi těmito skupinami rozdíly. Osm výzkumných otázek si dále kladou za cíl popsat odlišnosti absolventů v teoretických a praktických dovednostech, flexibilitě, pracovní výkonnosti a hodnocení nadřízených pracovníků. Výsledkem je, že krátce po nástupu do zaměstnání jsou spokojenější absolventky VŠ, s narůstající praxí jejich spokojenost klesá a naopak se zvyšuje spokojenost absolventek VZŠ. Ve spokojenosti s pracovními podmínkami není u dvou zkoumaných skupin zjištěn rozdíl. Doporučení se zaměřuje především na upravení definice a realizace odborné praxe studentů a adaptační proces absolventů. Klíčová slova:intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace, vyšší a vysoký školy | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis is focused on colleges and universities graduates comparison, concretely it compares working efficiency and satisfaction at intensive care. In theoretical section there are notions defined, which are related with nurse education. There is a process described about obtaining of expert qualification including characteristics of requirements on educational and academic programs. Nurse competencies, adaptation processes or factors influencing satisfaction are also in development. The main goal is to find out if nurses - graduates of colleges and nurses - graduates of universities are satisfied equally with workload and with working conditions at intensive care workplaces, or if there are differences between these groups. Eight research questions are aimed for describing of graduate differences in theoretical and practical skills, flexibility, work efficiency and senior reviews. The result is, that graduates of universities are more satisfied shortly after start of their employment and with increasing practice this satisfaction decreases and conversely satisfaction of colleges graduates is increasing. At working conditions satisfaction, there was no difference find out in both monitored groups. Recommendation is focused especially on modification of definition and realization of students... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Intenzívní péče | cs_CZ |
dc.subject | výkonnost | cs_CZ |
dc.subject | spokojenost | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání sester | cs_CZ |
dc.subject | komparace vyšších a vysokých škol | cs_CZ |
dc.subject | Intensive care | en_US |
dc.subject | efficiency | en_US |
dc.subject | satisfaction | en_US |
dc.subject | education of nurses | en_US |
dc.subject | comparison of colleges and universities | en_US |
dc.title | -Srovnání absolventů VZŠ a VŠ z hlediska pracovní výkonosti a spokojenosti v IP | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-16 | |
dc.description.department | Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
dc.description.department | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 103829 | |
dc.title.translated | Comparison of graduates of colleges and universities in efficiency and satisfaction in nursing intensive care | en_US |
dc.contributor.referee | Pírková, Vendula | |
dc.identifier.aleph | 002006857 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ošetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Nurse Care in the Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Care | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ošetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Nurse Care in the Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Care | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá srovnáním absolventů VZŠ a VŠ, konkrétně porovnává pracovní výkonnost a spokojenost v intenzivní péči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související se vzděláváním všeobecné sestry. Je popsán proces získávání odborné způsobilosti, včetně charakteristiky požadavků na vzdělávací a studijní programy. Rozpracovány jsou i kompetence sestry, adaptační proces či faktory ovlivňující spokojenost. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou sestry - absolventky VZŠ a sestry - absolventky VŠ spokojeny srovnatelně s pracovní náplní a s pracovními podmínkami na pracovištích intenzivní péče, nebo jsou mezi těmito skupinami rozdíly. Osm výzkumných otázek si dále kladou za cíl popsat odlišnosti absolventů v teoretických a praktických dovednostech, flexibilitě, pracovní výkonnosti a hodnocení nadřízených pracovníků. Výsledkem je, že krátce po nástupu do zaměstnání jsou spokojenější absolventky VŠ, s narůstající praxí jejich spokojenost klesá a naopak se zvyšuje spokojenost absolventek VZŠ. Ve spokojenosti s pracovními podmínkami není u dvou zkoumaných skupin zjištěn rozdíl. Doporučení se zaměřuje především na upravení definice a realizace odborné praxe studentů a adaptační proces absolventů. Klíčová slova:intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace, vyšší a vysoký školy | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis is focused on colleges and universities graduates comparison, concretely it compares working efficiency and satisfaction at intensive care. In theoretical section there are notions defined, which are related with nurse education. There is a process described about obtaining of expert qualification including characteristics of requirements on educational and academic programs. Nurse competencies, adaptation processes or factors influencing satisfaction are also in development. The main goal is to find out if nurses - graduates of colleges and nurses - graduates of universities are satisfied equally with workload and with working conditions at intensive care workplaces, or if there are differences between these groups. Eight research questions are aimed for describing of graduate differences in theoretical and practical skills, flexibility, work efficiency and senior reviews. The result is, that graduates of universities are more satisfied shortly after start of their employment and with increasing practice this satisfaction decreases and conversely satisfaction of colleges graduates is increasing. At working conditions satisfaction, there was no difference find out in both monitored groups. Recommendation is focused especially on modification of definition and realization of students... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020068570106986 | |