Show simple item record

Evaluation of full-time form of bachelor's study field of Addictology from the perspective of graduates
dc.contributor.advisorLibra, Jiří
dc.creatorKačírková, Romana Eleanor
dc.date.accessioned2017-05-26T22:31:56Z
dc.date.available2017-05-26T22:31:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66070
dc.description.abstractMultidisciplinární bakalářský studijní obor adiktologie se začal v prezenční formě výuky poprvé vyučovat na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze v akademickém roce 2005/2006. Za dobu jeho téměř desetileté existence jím prošlo a úspěšně ho absolvovalo již několik desítek studentů, nicméně komplexní zpětná vazba o tom, jak studium vypadá a funguje, nebyla dosud realizována. Hlavní myšlenkou předkládané diplomové práce bylo zhodnotit podobu prezenční formy bakalářského studijního oboru adiktologie z pohledu absolventů studia a vytvořit doporučení ke zkvalitnění oboru. Tohoto hlavního cíle bylo dosaženo pomocí evaluačního výzkumu sestávajícího ze třech výzkumných linií, a to analýzy potřeb, evaluace spokojenosti a evaluace procesu. Využita byla pro tento účel metoda obsahové analýzy, jejíž výzkumný soubor tvořily oficiální dokumenty týkající se koncepce studijního oboru adiktologie, a to akreditační spisy studijního oboru adiktologie z let 2004, 2007 a 2011, dále studijní plány a jako poslední sylaby předmětů. Všechny dokumenty byly vybrány metodou totálního výběru. Dalšími výzkumnými metodami poté byly dotazník společně se semistrukturovaným interview. Výzkumný soubor byl v tomto případě tvořen absolventy prezenční formy bakalářského studijního oboru adiktologie, kteří absolvovali studium do...cs_CZ
dc.description.abstractIn the academic year 2005/2006 the multidisciplinary bachelor's study field of Addictology began to be taught in the full-time form at the First Medical Faculty of Charles University in Prague for the first time. During its nearly ten years of existence it was taken and successfully completed already by several dosens of students, however, a complex feedback on the study design and work, have not yet been realized. The main idea of the presented thesis was to evaluate the full-time form of bachelor's study field of Addictology from the perspective of graduates, and develop recommendations to improve this study field. The main objective was achieved through the evaluation research consisting of the following three research lines: needs analysis, evaluation of satisfaction and process evaluation. Content analysis was used for this purpose and its research sample consisted of official documents concerning the conception of the bachelor's study field of Addictology, namely accreditation files of the bachelor's study field of Addictology from the years 2004, 2007 and 2011, as well as curricula and last syllabi. All documents have been selected by total sampling method. Additional research methods then included questionnaire together with semi-structured interview. The research sample in this case was...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectstudijní obor adiktologie - absolventi studia adiktologie - analýza potřeb - evaluace spokojenosti - evaluace procesucs_CZ
dc.subjectstudy field of Addictology - graduates of Addictology - needs analysis - evaluation of satisfaction - process evaluationen_US
dc.titleEvaluace prezenční formy bakalářského studijního oboru adiktologie z pohledu absolventů studiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId142676
dc.title.translatedEvaluation of full-time form of bachelor's study field of Addictology from the perspective of graduatesen_US
dc.contributor.refereeMiovský, Michal
dc.identifier.aleph002010213
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMultidisciplinární bakalářský studijní obor adiktologie se začal v prezenční formě výuky poprvé vyučovat na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze v akademickém roce 2005/2006. Za dobu jeho téměř desetileté existence jím prošlo a úspěšně ho absolvovalo již několik desítek studentů, nicméně komplexní zpětná vazba o tom, jak studium vypadá a funguje, nebyla dosud realizována. Hlavní myšlenkou předkládané diplomové práce bylo zhodnotit podobu prezenční formy bakalářského studijního oboru adiktologie z pohledu absolventů studia a vytvořit doporučení ke zkvalitnění oboru. Tohoto hlavního cíle bylo dosaženo pomocí evaluačního výzkumu sestávajícího ze třech výzkumných linií, a to analýzy potřeb, evaluace spokojenosti a evaluace procesu. Využita byla pro tento účel metoda obsahové analýzy, jejíž výzkumný soubor tvořily oficiální dokumenty týkající se koncepce studijního oboru adiktologie, a to akreditační spisy studijního oboru adiktologie z let 2004, 2007 a 2011, dále studijní plány a jako poslední sylaby předmětů. Všechny dokumenty byly vybrány metodou totálního výběru. Dalšími výzkumnými metodami poté byly dotazník společně se semistrukturovaným interview. Výzkumný soubor byl v tomto případě tvořen absolventy prezenční formy bakalářského studijního oboru adiktologie, kteří absolvovali studium do...cs_CZ
uk.abstract.enIn the academic year 2005/2006 the multidisciplinary bachelor's study field of Addictology began to be taught in the full-time form at the First Medical Faculty of Charles University in Prague for the first time. During its nearly ten years of existence it was taken and successfully completed already by several dosens of students, however, a complex feedback on the study design and work, have not yet been realized. The main idea of the presented thesis was to evaluate the full-time form of bachelor's study field of Addictology from the perspective of graduates, and develop recommendations to improve this study field. The main objective was achieved through the evaluation research consisting of the following three research lines: needs analysis, evaluation of satisfaction and process evaluation. Content analysis was used for this purpose and its research sample consisted of official documents concerning the conception of the bachelor's study field of Addictology, namely accreditation files of the bachelor's study field of Addictology from the years 2004, 2007 and 2011, as well as curricula and last syllabi. All documents have been selected by total sampling method. Additional research methods then included questionnaire together with semi-structured interview. The research sample in this case was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV