Show simple item record

Education of a School Headmaster - Comparison of the Czech Republic, Bavaria and North Rhine-Westphalia
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorJícha, Zbyněk
dc.date.accessioned2017-05-26T22:14:00Z
dc.date.available2017-05-26T22:14:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65983
dc.description.abstractObsahem práce je hledání odpovědi na otázku: "Lze u ředitelů škol v odlišných zemích Evropy provést komparaci v získávání kvalifikačního vzdělávání a možnostech průběžného vzdělávání?" Autor práce se zabývá tématikou vzdělávání ředitelů škol v České republice a Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko). Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech vzdělávání ve zvolených zemích. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků, myšleno splnění požadavků pro výkon funkce, dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, profesní dráha, kompetenční profil, kvalifikace ředitele školy, kvalifikační modelcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to answer the following question: ‚Is it possible to compare qualification training and forms of further training of headmasters in different countries?' The author of this thesis deals with headmaster training in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany (Bavaria and North Rhine-Westphalia). He obtained information about education systems and education opportunities in these countries through selected research methods which were a questionnaire and interviews with school headmasters. The need for proper managerial qualification of headmasters necessary for them to meet requirements for discharge of the function is proved by the fact that today headmasters have to cope with demands made on their competency readiness which they can receive through good specialized training. The information obtained can be used as a pattern or methodical recommendations because in every country the managerial education follows different qualifying models. KEYWORDS: lifelong training, further training of teachers, professional career, further training of headmasters, headmaster competence, competence profile, qualifying modelen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCeloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectprofesní dráhacs_CZ
dc.subjectkompetenční profilcs_CZ
dc.subjectkvalifikace ředitele školycs_CZ
dc.subjectkvalifikační modelcs_CZ
dc.subjectlifelong trainingen_US
dc.subjectfurther training of teachersen_US
dc.subjectprofessional careeren_US
dc.subjectfurther training of headmastersen_US
dc.subjectheadmaster competenceen_US
dc.subjectcompetence profileen_US
dc.subjectqualifying modelen_US
dc.titleVzdělávání ředitele školy - komparace České republiky, Bavorska a Severního Porýní-Vestfálskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147301
dc.title.translatedEducation of a School Headmaster - Comparison of the Czech Republic, Bavaria and North Rhine-Westphaliaen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001778596
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csObsahem práce je hledání odpovědi na otázku: "Lze u ředitelů škol v odlišných zemích Evropy provést komparaci v získávání kvalifikačního vzdělávání a možnostech průběžného vzdělávání?" Autor práce se zabývá tématikou vzdělávání ředitelů škol v České republice a Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko). Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech vzdělávání ve zvolených zemích. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků, myšleno splnění požadavků pro výkon funkce, dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, profesní dráha, kompetenční profil, kvalifikace ředitele školy, kvalifikační modelcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to answer the following question: ‚Is it possible to compare qualification training and forms of further training of headmasters in different countries?' The author of this thesis deals with headmaster training in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany (Bavaria and North Rhine-Westphalia). He obtained information about education systems and education opportunities in these countries through selected research methods which were a questionnaire and interviews with school headmasters. The need for proper managerial qualification of headmasters necessary for them to meet requirements for discharge of the function is proved by the fact that today headmasters have to cope with demands made on their competency readiness which they can receive through good specialized training. The information obtained can be used as a pattern or methodical recommendations because in every country the managerial education follows different qualifying models. KEYWORDS: lifelong training, further training of teachers, professional career, further training of headmasters, headmaster competence, competence profile, qualifying modelen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990017785960106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV