Show simple item record

The influence of print media and school on adolescent girls self-concept
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorZineckerová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-26T22:11:42Z
dc.date.available2017-05-26T22:11:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65972
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá působením dívčích časopisů a školy na sebepojetí dospívajících dívek. Cílem teoretické části je přehledné shrnutí odborných poznatků týkajících se období dospívání, utváření osobní identity a sebepojetí, které se právě v adolescenci dostává do popředí zájmu, nejvýrazněji v souvislosti s jeho tělesnou složkou. Návazně řeší možné poruchy, které se mohou u dospívajících dívek rozvinout v důsledku chybného sebepojetí. Dále se zabývá vlivem médií, důraz klade na média tištěná, zejména na dívčí časopisy, a uvažuje o účincích, které mohou časopisy mít na jednotlivé složky sebepojetí dospívajících dívek. Jako dalšího významného činitele v utváření sebepojetí reflektuje školu a popisuje její možné vlivy na studenty v procesu vzdělávání. Empirická část práce si klade za cíl prozkoumat, ve kterých oblastech ovlivňují dívčí časopisy sebepojetí a jednání dospívajících dívek nejčastěji a zda škola reflektuje dívčí časopisy ve výuce. K získání potřebných dat byl uskutečněn experiment s šedesáti respondentkami, které byly instruovány ohodnotit jednotlivé partie svého těla před a po expozici fotografie z časopisu, která zachycuje módní ideál ženského těla. Dále byly provedeny řízené rozhovory s šesti respondentkami, které měly za cíl odhalit postoje dívek vůči dívčím časopisům. Z...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the influence of teenage girl magazines and school on the self-concept of adolescent girls. Theoretical part aims to bring comprehensive review of current scientific research on the topic of development of self-identity during adolescence where self-concept is created with strong emphasis on physical appearance. The thesis subsequently examine possible disorders that can arise from erroneous self-concept. The impact of printed media and especially girl magazines, on components of adolescent girl's self-concept is considered. School and educational system as another important contributor in development of self-concept is reflected in my thesis as well. Experimental aims to explore which areas of self-concept and girls behavior are influenced by girl magazines most significantly and whether educational system takes girl magazines into consideration during educational process. In order to collect necessary data the experiment was concluded with sixty respondents, which were instructed to valuate several body parts before and after the exposition to the picture from girl magazine capturing fashion ideal of woman body. Six semi structured interviews with girls were performed in order to explore girl's attitude towards mentioned magazines. Analysis of results proves...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjecttělesné sebepojetícs_CZ
dc.subjecttištěná médiacs_CZ
dc.subjectdívčí časopisycs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectprinted mediaen_US
dc.subjectgirl magazinesen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleVliv tištěných médií a školy na sebepojetí dospívajících dívekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136628
dc.title.translatedThe influence of print media and school on adolescent girls self-concepten_US
dc.contributor.refereeVincejová, Eva
dc.identifier.aleph001785373
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá působením dívčích časopisů a školy na sebepojetí dospívajících dívek. Cílem teoretické části je přehledné shrnutí odborných poznatků týkajících se období dospívání, utváření osobní identity a sebepojetí, které se právě v adolescenci dostává do popředí zájmu, nejvýrazněji v souvislosti s jeho tělesnou složkou. Návazně řeší možné poruchy, které se mohou u dospívajících dívek rozvinout v důsledku chybného sebepojetí. Dále se zabývá vlivem médií, důraz klade na média tištěná, zejména na dívčí časopisy, a uvažuje o účincích, které mohou časopisy mít na jednotlivé složky sebepojetí dospívajících dívek. Jako dalšího významného činitele v utváření sebepojetí reflektuje školu a popisuje její možné vlivy na studenty v procesu vzdělávání. Empirická část práce si klade za cíl prozkoumat, ve kterých oblastech ovlivňují dívčí časopisy sebepojetí a jednání dospívajících dívek nejčastěji a zda škola reflektuje dívčí časopisy ve výuce. K získání potřebných dat byl uskutečněn experiment s šedesáti respondentkami, které byly instruovány ohodnotit jednotlivé partie svého těla před a po expozici fotografie z časopisu, která zachycuje módní ideál ženského těla. Dále byly provedeny řízené rozhovory s šesti respondentkami, které měly za cíl odhalit postoje dívek vůči dívčím časopisům. Z...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the influence of teenage girl magazines and school on the self-concept of adolescent girls. Theoretical part aims to bring comprehensive review of current scientific research on the topic of development of self-identity during adolescence where self-concept is created with strong emphasis on physical appearance. The thesis subsequently examine possible disorders that can arise from erroneous self-concept. The impact of printed media and especially girl magazines, on components of adolescent girl's self-concept is considered. School and educational system as another important contributor in development of self-concept is reflected in my thesis as well. Experimental aims to explore which areas of self-concept and girls behavior are influenced by girl magazines most significantly and whether educational system takes girl magazines into consideration during educational process. In order to collect necessary data the experiment was concluded with sixty respondents, which were instructed to valuate several body parts before and after the exposition to the picture from girl magazine capturing fashion ideal of woman body. Six semi structured interviews with girls were performed in order to explore girl's attitude towards mentioned magazines. Analysis of results proves...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017853730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV