M - technologie ve výuce a v řízení školy
M - technology in teaching and school management
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65952Identifikátory
SIS: 149685
Kolekce
- Kvalifikační práce [19299]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mobilní technologie, e-learning, m-learning, operační systémy, příručkaKlíčová slova (anglicky)
mobile technology, e-learning, m-learning, operating systems, manualDiplomová práce se věnuje mobilním technologiím ve výuce a v řízení školy. V části teoretické se zaobírá definicí fenoménu m-technologie, upřesňuje jakými formami je inovace ve vzdělávání determinována a jaké přináší důsledky při aplikaci ve školství. Výzkumná část realizovaná na základních školách zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření a interview míru připravenosti a rozsah používání m-technologie s ohledem na budovanou školní infrastrukturu a s ní související odbornou dovednost pedagogů. Management školy získá cenné informace, jaká rizika jsou spojená se zaváděním nové technologie a ve formě příručky se dozví, jak připravit projekt a jak postupovat při budování adekvátní infrastruktury na škole.
This Master thesis deals with mobile technologies used for teaching and for management of schools. The theoretical part attempts to define the phenomenon of m- technologies and specifies both the determinate forms and the effects of the innovation when applied to education. The research portion carried out at primary schools by way of a qualitative survey and an interview examines the degree of readiness and the extent of the use of m-technologies with regard to the constructed school infrastructure and to the professional skill of teachers associated with it. Management of a school will get valuable information about the risks related to the introduction of the new technology and, in form of a guide, it will learn how to prepare a project and what to follow while creating the appropriate infrastructure at a school.