Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy
Factors affecting the professional development of headmaster
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65939Identifikátory
SIS: 148334
Kolekce
- Kvalifikační práce [16972]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
základní umělecká škola, ředitel školy, rozvoj, motivace, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
: primary, elementary, basic school of art, head teacher, development, motivation, educationDiplomová práce nazvaná ,,Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy" si klade za cíl zjistit, kdo nebo co má vliv na další profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol (dále jen ZUŠ) ve Středočeském kraji. Cílem práce je, na základě využití metody dotazování s využitím metodiky kvantitativního a kvalitativního výzkumu, sestavit žebříček faktorů, které ovlivňují profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol. Dílčím cílem práce je zjistit, s jakými zkušenostmi vstupovali ředitelé ZUŠ do vedoucí funkce, zda považují zákonem uložené vzdělání ředitelů za dostačující a jaký vliv má na profesní rozvoj ředitelů škol např. rodina, zdravotní stav, osobnostní vlastnosti. Výsledky výzkumného šetření a závěry práce mají přispět k rozšíření teoretických a empirických poznatků o složité práci ředitelů škol a doplnit je o nové skutečnosti, které se týkají práce ředitelů škol v umělecké sféře. KLÍČOVÁ SLOVA: základní umělecká škola, ředitel školy, rozvoj, motivace, vzdělávání
The thesis "Factors that affect professional development of a headmaster" aims to research influences on further professional development of headmasters of primary/elementary/basic schools of art in Central Bohemia Region. Through questionnaires based on methods of quality and quantity research, the goal is to compile a ranking of factors that influence professional life of head teachers of art schools. Some of the tasks were to investigate about initial experience of future head teachers, if they find the law-imposed qualification sufficient or how family backround, health or personal characteristics influence their professional development. The results of the investigation and conclusions will broaden theoretical and empiric knowledge of the demanding work of head teachers and introduce some new facts about work of head teachers of art schools. KEY WORDS: primary/elementary/basic school of art, head teacher, development, motivation, education