Obraz, zvuk a text v umění a ve škole
Picture, sound and text in art and at school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65933Identifikátory
SIS: 130939
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Bláha, Jaroslav
Oponent práce
Sedlák, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zvuk a obraz, text a obraz, nová média, multimédia, hudba, kontext, prostředíKlíčová slova (anglicky)
sound and picture, text and picture, new media, multimedia, music, context, environmentDiplomová práce vychází z předpokladu, že žijeme v projevech našeho nejbližšího okolí. Tyto projevy a odpovědi prostředí ovlivňují různé stránky našeho života. Jednou z odpovědí je dozajisté zvuk. Zkoumáním tohoto fenoménu, v rámci expresivních výchov na základní škole, můžeme docílit bližšího střetnutí s naším prostředím a pochopit jeho fungování. Formování tohoto pocitu sounáležitosti je základním úkolem školy. Diplomová práce si tedy klade cíl, představit didaktiku a způsob práce potenciálního předmětu na základní škole, který bude spojovat expresivní výchovy a cílit k prohlubování environmentality. ŽILKA, Martin: Obraz, zvuk a text v umění a ve škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 68 s. Klíčová slova: Zvuk a obraz, text a obraz, nová média, multimédia, hudba, kontext, prostředí
This diploma thesis is based on the assumption, that we live in the speeches of our surroundings. These manifestations and answers environments affect various aspects of our lives. One answer is surely sound. By examining this phenomenon, in the context of expressive subjects at primary school, we can achieve a closer engagement with our environment and understand its functioning. Formation of this feeling of belonging is a basic task of the school. The main aim of this thesis is to introduce a didactic and way of working potential subject at the elementary school, which will combine the expressive target education and deepening environmentality. ŽILKA, Martin: Picture, sound and text in art and at school. [Diploma thesis] Prague 2014 - Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art Education, 68 pages. Key words: Sound and picture, text and picture, new media, multimedia, music, kontext, environment