Zobrazit minimální záznam

Multiculturale education in nursery school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorKůsová, Marta
dc.date.accessioned2017-05-26T22:02:32Z
dc.date.available2017-05-26T22:02:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65928
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na způsob a realizaci multikulturní výchovy v mateřských školách, na předsudky u dětí předškolního věku, všímání si etnických rozdílů mezi vrstevníky a zabývá se také prosociálním chováním dětí ukončující předškolního vzdělávání. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu, kterou je multikulturní výchova v předškolních zařízeních ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro mateřské školy. Dále pak řeší problematiku vzniku předsudků u dětí v předškolním věku a jejich možné napravení edukací. Zjišťuje, v jakém věku si začínají všímat etnických rozdílů mezi svými vrstevníky a jak na ně tyto rozdíly působí. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným testováním vybraných respondentů ukončujících předškolní vzdělávání ve dvou třídách s jiným multikulturním složením dětí a zjišťováním podoby a konkrétních postupů multikulturní výchovy na vzorku mateřských škol. Výsledky přinášejí informace o prosociálním chování mezi dětmi odlišných tříd a jejich možných předsudcích. Z výsledků o podobnosti a konkrétních postupech multikulturní výchovy je zpracována případová studie dobrých zkušeností.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on the way and realisation of multicultural training at nursery schools as well as on preschool children prejudices, children noticing ethnic differences among their peers and it also deals with prosocial behaviour of children who are finishing their preschool education. Theoretical part covers general level of the subject, which is multicultural training at preschool institutions in relation to the general educational plan for nursery schools. It also deals with questions of the origin of prejudices of preschool children and their educational rehabilitation. It determines the age in which children start to notice ethnic differences among their peers and the effects of these differences. Practical part deals with testing of chosen respondents who are finishing preschool education in two classes of different multicultural span and it also investigates the form of specific steps of multicultural education on a sample of nursery schools. The results bring information about prosocial behaviour and possible prejudices among children from different classes. The results of similarity and specific steps of multicultural education lead to the case study of good experience.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectpředsudkycs_CZ
dc.subjectprosociální chovánímcs_CZ
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectmulticultural trainingen_US
dc.subjectprejudicesen_US
dc.subjectprosocial behaviouren_US
dc.titleMultikulturní výchova v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId82418
dc.title.translatedMulticulturale education in nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
dc.identifier.aleph001778582
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na způsob a realizaci multikulturní výchovy v mateřských školách, na předsudky u dětí předškolního věku, všímání si etnických rozdílů mezi vrstevníky a zabývá se také prosociálním chováním dětí ukončující předškolního vzdělávání. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu, kterou je multikulturní výchova v předškolních zařízeních ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro mateřské školy. Dále pak řeší problematiku vzniku předsudků u dětí v předškolním věku a jejich možné napravení edukací. Zjišťuje, v jakém věku si začínají všímat etnických rozdílů mezi svými vrstevníky a jak na ně tyto rozdíly působí. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným testováním vybraných respondentů ukončujících předškolní vzdělávání ve dvou třídách s jiným multikulturním složením dětí a zjišťováním podoby a konkrétních postupů multikulturní výchovy na vzorku mateřských škol. Výsledky přinášejí informace o prosociálním chování mezi dětmi odlišných tříd a jejich možných předsudcích. Z výsledků o podobnosti a konkrétních postupech multikulturní výchovy je zpracována případová studie dobrých zkušeností.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on the way and realisation of multicultural training at nursery schools as well as on preschool children prejudices, children noticing ethnic differences among their peers and it also deals with prosocial behaviour of children who are finishing their preschool education. Theoretical part covers general level of the subject, which is multicultural training at preschool institutions in relation to the general educational plan for nursery schools. It also deals with questions of the origin of prejudices of preschool children and their educational rehabilitation. It determines the age in which children start to notice ethnic differences among their peers and the effects of these differences. Practical part deals with testing of chosen respondents who are finishing preschool education in two classes of different multicultural span and it also investigates the form of specific steps of multicultural education on a sample of nursery schools. The results bring information about prosocial behaviour and possible prejudices among children from different classes. The results of similarity and specific steps of multicultural education lead to the case study of good experience.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017785820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV