Show simple item record

Teachers: burnout syndrom versus engagement and professional enthusiasm
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorJustová, Romana
dc.date.accessioned2017-05-26T21:59:58Z
dc.date.available2017-05-26T21:59:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65915
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou vyhoření a zapálenosti u souboru učitelů na různých vzdělávacích stupních a typech škol. Klade si za cíl zjistit míru vyhoření u vybraného vzorku učitelů a zmapovat hlavní determinanty spokojenosti u zapálených učitelů. Teoretická část vymezuje a vysvětluje pojem syndromu vyhoření, jeho vývoj, příznaky a příčiny vzniku a jeho diagnostiku. Objasňuje také rozvoj syndromu vyhoření u učitelů. Dále popisuje hlavní charakteristiky zapálenosti, diagnostické metody a učitelskou profesi ve vztahu k zapálenosti. Empirická část se vyznačuje dvěma cíly: zjistit míru vyhoření u souboru učitelů a popsat základní faktory, které přispívají k zapálenosti pedagogů. Průzkum proběhl formou dotazníkového šetření a rozhovorů a přinesl odpovědi na výzkumné otázky. Konečné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů pro lepší přehlednost. V závěru této části jsou navržena opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, zátěž, stres, emoční vyčerpání, únava, učitelská profese, zapálenost (engagement), plynutí (flow), osobní pohoda (well-being).cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dealing with the problematics of burnout syndrome and engagement in teaching profession in different types of schools and grades. Its objective is to detect the degree of burnout in a selected sample of teachers and map the main determinants of contentment related to engaged teachers. The theoretical part defines the concept of burnout syndrome, its development, progress, signs, causes and diagnostics. It clarifies the development of burnout in teaching profession. Furthermore, it describes the key characteristics of engagement, the diagnostic methods and the relationship between teaching and engagement. The empiric part has two goals: to find out the degree of burnout in teachers and depict the essential factors which contribute to their engagement. The research was based on questionnaires and interviews and answered the research questions. The results are presented in tables and graphs. In conclusion, there are some suggestions how to lower the risk of genesis and growth of burnout syndrome. KEY WORDS Burnout syndrome, work load, stress, emotional exhaustion, fatigue, teaching profession, engagement, flow, well-being.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectzátěžcs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectemoční vyčerpánícs_CZ
dc.subjectúnavacs_CZ
dc.subjectučitelská profesecs_CZ
dc.subjectzapálenost (engagement)cs_CZ
dc.subjectplynutí (flow)cs_CZ
dc.subjectosobní pohoda (well-being)cs_CZ
dc.subjectBurnout syndromeen_US
dc.subjectwork loaden_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectemotional exhaustionen_US
dc.subjectfatigueen_US
dc.subjectteaching professionen_US
dc.subjectengagementen_US
dc.subjectflowen_US
dc.subjectwell-beingen_US
dc.titleVyhoření a zapálenost v profesi učitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId132727
dc.title.translatedTeachers: burnout syndrom versus engagement and professional enthusiasmen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001785371
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou vyhoření a zapálenosti u souboru učitelů na různých vzdělávacích stupních a typech škol. Klade si za cíl zjistit míru vyhoření u vybraného vzorku učitelů a zmapovat hlavní determinanty spokojenosti u zapálených učitelů. Teoretická část vymezuje a vysvětluje pojem syndromu vyhoření, jeho vývoj, příznaky a příčiny vzniku a jeho diagnostiku. Objasňuje také rozvoj syndromu vyhoření u učitelů. Dále popisuje hlavní charakteristiky zapálenosti, diagnostické metody a učitelskou profesi ve vztahu k zapálenosti. Empirická část se vyznačuje dvěma cíly: zjistit míru vyhoření u souboru učitelů a popsat základní faktory, které přispívají k zapálenosti pedagogů. Průzkum proběhl formou dotazníkového šetření a rozhovorů a přinesl odpovědi na výzkumné otázky. Konečné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů pro lepší přehlednost. V závěru této části jsou navržena opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, zátěž, stres, emoční vyčerpání, únava, učitelská profese, zapálenost (engagement), plynutí (flow), osobní pohoda (well-being).cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dealing with the problematics of burnout syndrome and engagement in teaching profession in different types of schools and grades. Its objective is to detect the degree of burnout in a selected sample of teachers and map the main determinants of contentment related to engaged teachers. The theoretical part defines the concept of burnout syndrome, its development, progress, signs, causes and diagnostics. It clarifies the development of burnout in teaching profession. Furthermore, it describes the key characteristics of engagement, the diagnostic methods and the relationship between teaching and engagement. The empiric part has two goals: to find out the degree of burnout in teachers and depict the essential factors which contribute to their engagement. The research was based on questionnaires and interviews and answered the research questions. The results are presented in tables and graphs. In conclusion, there are some suggestions how to lower the risk of genesis and growth of burnout syndrome. KEY WORDS Burnout syndrome, work load, stress, emotional exhaustion, fatigue, teaching profession, engagement, flow, well-being.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV