Zobrazit minimální záznam

Educational opportunities of adults with hearing impairment
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorUrbánková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-26T21:58:37Z
dc.date.available2017-05-26T21:58:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65910
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Teoretická část práce se v první kapitole zabývá základní terminologii oboru. Druhá kapitola pojednává o komunikaci osob se sluchovým postižením. Třetí kapitola je věnována problematice vzdělávání dospělých osob, celoživotnímu učení, terciárnímu vzdělávání a také přináší co možná největší ucelený přehled organizací věnujících se této problematice a jejich současné nabídce vzdělávání. Závěrečná kapitola je věnována otázce kvality života z hlediska vzdělávání a s ním souvisejícím pracovním uplatněním těchto osob. Hlavním cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na tento cíl dále navazují dílčí cíle týkající se dostatečnosti stávající nabídky, úrovně informovanosti osob se sluchovým postižením o této nabídce, respektive spokojeností s uplatnitelností takto nabytých znalostí na trhu práce. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření zaměřeného na respondenty se sluchovým postižením a jeho závěry se zaměřují na komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Práce by měla sloužit zejména k souhrnné deskripci možností vzdělávání pro osoby se sluchovým postižením (a to s ohledem na dostupnost informací a kvalitu tohoto vzdělávání)....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with possibilities of education of adults with hearing impairment in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis deals in the first chapter with the basic terminology of the branch. The second chapter focuses on communication of persons with hearing disabilities. The third chapter is devoted to problems of adult education, lifelong learning, tertiary education and also brings the greatest possible comprehensive list of organizations dealing with this issue and the current offer of education. The final chapter is devoted to the question of quality of life and the related job opportunities for these individuals. The main objective of this thesis is to analyze the current educational opportunities of persons with hearing disabilities. Partial objectives of this thesis is to analyze the sufficiency of existing supply of educational possibilities, the level of awareness of people with hearing disabilities about this offer and satisfaction with the applicability of the knowledge thus acquired in the labor market. The practical part of this thesis focuses on the evaluation of the survey, which was carried out in connection with completing of this thesis, and its conclusion focuses on comments on the results of the survey. The work should serve especially to the summary...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectkvalita životacs_CZ
dc.subjectEducation of the adultsen_US
dc.subjecthearing impairmentsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectquality of Lifeen_US
dc.titleMožnosti vzdělávání dospělých osob se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130761
dc.title.translatedEducational opportunities of adults with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001779208
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Teoretická část práce se v první kapitole zabývá základní terminologii oboru. Druhá kapitola pojednává o komunikaci osob se sluchovým postižením. Třetí kapitola je věnována problematice vzdělávání dospělých osob, celoživotnímu učení, terciárnímu vzdělávání a také přináší co možná největší ucelený přehled organizací věnujících se této problematice a jejich současné nabídce vzdělávání. Závěrečná kapitola je věnována otázce kvality života z hlediska vzdělávání a s ním souvisejícím pracovním uplatněním těchto osob. Hlavním cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na tento cíl dále navazují dílčí cíle týkající se dostatečnosti stávající nabídky, úrovně informovanosti osob se sluchovým postižením o této nabídce, respektive spokojeností s uplatnitelností takto nabytých znalostí na trhu práce. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření zaměřeného na respondenty se sluchovým postižením a jeho závěry se zaměřují na komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Práce by měla sloužit zejména k souhrnné deskripci možností vzdělávání pro osoby se sluchovým postižením (a to s ohledem na dostupnost informací a kvalitu tohoto vzdělávání)....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with possibilities of education of adults with hearing impairment in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis deals in the first chapter with the basic terminology of the branch. The second chapter focuses on communication of persons with hearing disabilities. The third chapter is devoted to problems of adult education, lifelong learning, tertiary education and also brings the greatest possible comprehensive list of organizations dealing with this issue and the current offer of education. The final chapter is devoted to the question of quality of life and the related job opportunities for these individuals. The main objective of this thesis is to analyze the current educational opportunities of persons with hearing disabilities. Partial objectives of this thesis is to analyze the sufficiency of existing supply of educational possibilities, the level of awareness of people with hearing disabilities about this offer and satisfaction with the applicability of the knowledge thus acquired in the labor market. The practical part of this thesis focuses on the evaluation of the survey, which was carried out in connection with completing of this thesis, and its conclusion focuses on comments on the results of the survey. The work should serve especially to the summary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017792080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV