Show simple item record

Class teacher and the selection of teachers at this position in the primary school
dc.contributor.advisorLisnerová, Romana
dc.creatorHoráček, Stanislav
dc.date.accessioned2017-05-26T21:41:57Z
dc.date.available2017-05-26T21:41:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65817
dc.description.abstractTato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis presents criteria in selecting an appropriate candidate for position of a class teacher at basic school, basing on performed analysis of different information sources. There's examined knowledge of a school class, potential of class teacher's operational and organizational meetings with his class, leading of parent's evenings and mission of a class teacher at recent basic school. Within school management it offers a detailed professiography of work of a class teacher determined with its legal definition, available professional literature and first of all with analysis of information acquired in interviews with five persons personally involved in these issues - school director, school psychologist, long experienced class teacher, mother of a ninth class student and a student of a ninth class at basic school. The class teacher's work is explored either from viewpoint of conditions for his work as also from viewpoint of his professional and personal competences. These criteria of selecting an appropriate candidate may further be used in common practice of a basic school director within making his decision on right person for this responsible task.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectškolský managementcs_CZ
dc.subjecttřídní učitel na základní školecs_CZ
dc.subjectklima školní třídycs_CZ
dc.subjectvýběr třídního učitelecs_CZ
dc.subjectprofesiogram třídního učitelecs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectlegislativní vymezení třídního učitelecs_CZ
dc.subjectmanagement školní třídycs_CZ
dc.subjectškolní klimacs_CZ
dc.subjecttřídnické hodinycs_CZ
dc.subjecttřídní schůzkycs_CZ
dc.subjectschool classen_US
dc.subjectschool managementen_US
dc.subjectclass teacher at basic schoolen_US
dc.subjectclimate of a school classen_US
dc.subjectselecting a class teacheren_US
dc.subjectprofessiography of a class teacheren_US
dc.subjectschool directoren_US
dc.subjectlegal determination of a class teacheren_US
dc.subjectmanagement of a school classen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectclass teacher's operational and organizational meetings with his classen_US
dc.subjectparent's eveningsen_US
dc.titleTřídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147700
dc.title.translatedClass teacher and the selection of teachers at this position in the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001851686
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents criteria in selecting an appropriate candidate for position of a class teacher at basic school, basing on performed analysis of different information sources. There's examined knowledge of a school class, potential of class teacher's operational and organizational meetings with his class, leading of parent's evenings and mission of a class teacher at recent basic school. Within school management it offers a detailed professiography of work of a class teacher determined with its legal definition, available professional literature and first of all with analysis of information acquired in interviews with five persons personally involved in these issues - school director, school psychologist, long experienced class teacher, mother of a ninth class student and a student of a ninth class at basic school. The class teacher's work is explored either from viewpoint of conditions for his work as also from viewpoint of his professional and personal competences. These criteria of selecting an appropriate candidate may further be used in common practice of a basic school director within making his decision on right person for this responsible task.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990018516860106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV