Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Class teacher and the selection of teachers at this position in the primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65817Identifikátory
SIS: 147700
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voda, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní třída, školský management, třídní učitel na základní škole, klima školní třídy, výběr třídního učitele, profesiogram třídního učitele, ředitel školy, legislativní vymezení třídního učitele, management školní třídy, školní klima, třídnické hodiny, třídní schůzkyKlíčová slova (anglicky)
school class, school management, class teacher at basic school, climate of a school class, selecting a class teacher, professiography of a class teacher, school director, legal determination of a class teacher, management of a school class, school climate, class teacher's operational and organizational meetings with his class, parent's eveningsTato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.
This thesis presents criteria in selecting an appropriate candidate for position of a class teacher at basic school, basing on performed analysis of different information sources. There's examined knowledge of a school class, potential of class teacher's operational and organizational meetings with his class, leading of parent's evenings and mission of a class teacher at recent basic school. Within school management it offers a detailed professiography of work of a class teacher determined with its legal definition, available professional literature and first of all with analysis of information acquired in interviews with five persons personally involved in these issues - school director, school psychologist, long experienced class teacher, mother of a ninth class student and a student of a ninth class at basic school. The class teacher's work is explored either from viewpoint of conditions for his work as also from viewpoint of his professional and personal competences. These criteria of selecting an appropriate candidate may further be used in common practice of a basic school director within making his decision on right person for this responsible task.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Třídní učitel a jeho role při adaptaci žáka na střední škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVöglerová, Monika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 24. 5. 2018Diplomová práce se zabývá pedagogickým a výchovným působením třídního učitele na střední škole v procesu adaptace nových žáků. Třídní učitel na střední škole hraje důležitou roli v životě žáků příchozích ze základní školy. ... -
Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v Nymburce a Poděbradech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMejzr, Patrik (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2019)Datum obhajoby: 7. 5. 2019Name: The differences between the beginning and experienced teachers at second grade of primary schools and lower school years of grammer school located in Nymburk and Poděbrady. Aims: The bachelor thesis aims to describe ... -
Začínající učitel na malotřídní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPokorná, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 15. 1. 2020Diplomová práce je zaměřena na začínajícího učitele na malotřídní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojem začínající učitel, popisuje kompetence učitele, profesní přípravu ...