Zobrazit minimální záznam

Turn-taking in an institutional discourse
dc.contributor.advisorNekvapil, Jiří
dc.creatorVaníčková, Klára
dc.date.accessioned2021-03-26T09:43:35Z
dc.date.available2021-03-26T09:43:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65740
dc.description.abstract(česky) Práce se zabývá zaváděním nového tématu do rozhovoru při pracovních schůzkách Studentské rady Studentského fondu Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (SR). Konverzační analýza a jako pomocná metoda nemotivovaný výzkum byly využity k rozebrání 19 příkladů z prostředí SR a ověřily tak předpoklad - mluvčí se během zasedání chovají podle pravidel vytyčených v oficiálních dokumentech organizace. V rozhovoru postupují systematicky, nová témata zavádí předsedající schůze, který uděluje slovo ostatním zasedajícím. Zavádění mimořádných témat je podmíněno situačně: Pokud nastane výrazný situační jev, stává se dominantním v rozhovoru, ale po jeho vyřešení se mluvčí vracejí zpět na základě znovuzavedení původního tématu předsedajícím.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The thesis focuses on introducing a new topic in a conversation during meetings of Student Council of Faculty of Arts, Charles University (SR). To analyse 19 examples from SR environment, conversation analysis and unmotivated research were used. These methods confirmed the hypothesis - speakers follow the official rules of the organization during meetings. In conversations they proceed systematically; new topics are introduced by a chairman who also allows other speakers to start talking. Introducing of new topics is conditioned by the situation. If a remarkable situational action occurs, it becomes dominant in the conversation; however, after a solution has been reached, speakers return to the previous topic on the base of its re-introduction by a chairman.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectconversation analysisen_US
dc.subjectinstitutional conversationen_US
dc.subjectworkplace meetingen_US
dc.subjectturn-takingen_US
dc.subjectturnen_US
dc.subjecttopicen_US
dc.subjectkonverzační analýzacs_CZ
dc.subjectinstitucionální rozhovorcs_CZ
dc.subjectpracovní schůzkacs_CZ
dc.subjectstřídaní replikcs_CZ
dc.subjectreplikacs_CZ
dc.subjecttopiccs_CZ
dc.titleStřídání replik v institucionálním prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentÚstav obecné lingvistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId125706
dc.title.translatedTurn-taking in an institutional discourseen_US
dc.contributor.refereeMrázková, Kamila
dc.identifier.aleph001785871
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLogic - General Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineLogika - Obecná jazykovědacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav obecné lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogika - Obecná jazykovědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLogic - General Linguisticsen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky) Práce se zabývá zaváděním nového tématu do rozhovoru při pracovních schůzkách Studentské rady Studentského fondu Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (SR). Konverzační analýza a jako pomocná metoda nemotivovaný výzkum byly využity k rozebrání 19 příkladů z prostředí SR a ověřily tak předpoklad - mluvčí se během zasedání chovají podle pravidel vytyčených v oficiálních dokumentech organizace. V rozhovoru postupují systematicky, nová témata zavádí předsedající schůze, který uděluje slovo ostatním zasedajícím. Zavádění mimořádných témat je podmíněno situačně: Pokud nastane výrazný situační jev, stává se dominantním v rozhovoru, ale po jeho vyřešení se mluvčí vracejí zpět na základě znovuzavedení původního tématu předsedajícím.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis focuses on introducing a new topic in a conversation during meetings of Student Council of Faculty of Arts, Charles University (SR). To analyse 19 examples from SR environment, conversation analysis and unmotivated research were used. These methods confirmed the hypothesis - speakers follow the official rules of the organization during meetings. In conversations they proceed systematically; new topics are introduced by a chairman who also allows other speakers to start talking. Introducing of new topics is conditioned by the situation. If a remarkable situational action occurs, it becomes dominant in the conversation; however, after a solution has been reached, speakers return to the previous topic on the base of its re-introduction by a chairman.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav obecné lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantHavlík, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990017858710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV