dc.contributor.advisor | Nedělka, Michal | |
dc.creator | Prifti, Egli | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T17:35:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T17:35:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65522 | |
dc.description.abstract | This dissertation deals with comprehensive analysis of contemporary Albanian piano pieces. There have been selected compositions with artistic and educational value for these purposes. The pieces also represent different genres of Albanian piano music. Genres are exceptionally important in this view; the stylish range was reduced, in recent past. The reason was based not on cultural field, but on strict ideological rules. Piano music is embedded in a broader historical context that allows to stress the peculiarities of the Albanian musical language and thereby to clarify the uniqueness and value of selected compositions for the educational needs. Keywords Piano; album, folk-music; neoclassical style; analysis; pedagogical interpretation | en_US |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobých albánských klavírních skladeb. Pro tyto účely jsou přirozeně vybrány skladby, které mají odpovídající umělecké i pedagogické hodnoty a které zároveň reprezentují žánry pro tuto hudbu aktuální. Pojem žánr je zde zvláště důležitý, protože je pro tuto práci důležitější než hledisko stylu. Stylový rozsah je naopak v této tvorbě značně omezen, a to nikoli z podnětů kulturních, nýbrž pod vlivem ideologických zásahů minulých let. Klavírní hudba je zasazena do širších historických kontextů, které umožňují akcentovat zvláštnosti albánské hudební řeči, a tím ozřejmit jedinečnost a hodnotu vybraných skladeb jak pro potřeby instrumentální výchovy, tak pro poslech. Klíčová slova Klavír; album; folklor; neoklasicismus; analytická interpretace; pedagogická interpretace | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | piano | en_US |
dc.subject | album | en_US |
dc.subject | folk-music | en_US |
dc.subject | neoclassical style | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | pedagogical interpretation | en_US |
dc.subject | klavír | cs_CZ |
dc.subject | album | cs_CZ |
dc.subject | folklor | cs_CZ |
dc.subject | neoklasicismus | cs_CZ |
dc.subject | analytická interpretace | cs_CZ |
dc.subject | pedagogická interpretace | cs_CZ |
dc.title | Klavír v soudobé albánské hudbě | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-23 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 95153 | |
dc.title.translated | Piano in Contemporary Albanian Music | en_US |
dc.contributor.referee | Palkovská, Jana | |
dc.contributor.referee | Kusák, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 002010900 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební teorie a pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musical Theory and Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební teorie a pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musical Theory and Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobých albánských klavírních skladeb. Pro tyto účely jsou přirozeně vybrány skladby, které mají odpovídající umělecké i pedagogické hodnoty a které zároveň reprezentují žánry pro tuto hudbu aktuální. Pojem žánr je zde zvláště důležitý, protože je pro tuto práci důležitější než hledisko stylu. Stylový rozsah je naopak v této tvorbě značně omezen, a to nikoli z podnětů kulturních, nýbrž pod vlivem ideologických zásahů minulých let. Klavírní hudba je zasazena do širších historických kontextů, které umožňují akcentovat zvláštnosti albánské hudební řeči, a tím ozřejmit jedinečnost a hodnotu vybraných skladeb jak pro potřeby instrumentální výchovy, tak pro poslech. Klíčová slova Klavír; album; folklor; neoklasicismus; analytická interpretace; pedagogická interpretace | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation deals with comprehensive analysis of contemporary Albanian piano pieces. There have been selected compositions with artistic and educational value for these purposes. The pieces also represent different genres of Albanian piano music. Genres are exceptionally important in this view; the stylish range was reduced, in recent past. The reason was based not on cultural field, but on strict ideological rules. Piano music is embedded in a broader historical context that allows to stress the peculiarities of the Albanian musical language and thereby to clarify the uniqueness and value of selected compositions for the educational needs. Keywords Piano; album, folk-music; neoclassical style; analysis; pedagogical interpretation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020109000106986 | |