Marketingový výzkum popularity ZOH Soči 2014
The marketing research of popularity of WOG Sochi 2014
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65377Identifiers
Study Information System: 134951
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
dotazování, marketingový výzkum, olympijské hry, ZOH Soči 2014, popularitaKeywords (English)
survey, marketing research, Olympic games, WOG Sochi 2014, popularityNázev: Marketingový výzkum popularity ZOH Soči 2014 Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit popularitu ZOH Soči 2014 u českých návštěvníků těchto her. Metody: K marketingovému výzkumu v této práci jsem použila metodu kvantitativního sběru primárních dat, metodu osobního dotazování s využitím dotazníku. Sestavený dotazník byl mnou distribuován mezi české návštěvníky ZOH Soči 2014 v místě dění her, v prostředí Českého olympijského domu. Sběr dat probíhal přibližně dva týdny a získané informace byly zpracovány pomocí počítačové techniky. Výsledky: Pomocí marketingového výzkumu jsem zjistila, že ZOH Soči 2014 jsou mezi českými návštěvníky her velmi populární. Výzkumu se zúčastnilo 200 osob, z nichž 182 respondentů dotazník vyplnili. Ze získaných výsledků vyplývá, že ZOH Soči 2014 se zúčastnili především čeští diváci věkové kategorie 36 - 45 let, kteří se věnují sportu rekreačně a jeví zájem o dění na OH i prostřednictvím médií, kdy nejsou přímo součástí her. ZOH Soči 2014 splnily očekávání všech dotázaných a mnozí by doporučili návštěvu her ostatním. Klíčová slova: dotazování, marketingový výzkum, olympijské hry, ZOH Soči 2014, popularita
Title: The marketing research of popularity of WOG Sochi 2014 Objectives: The main objective of this thesis is to determinate the popularity of the WOG Sochi 2014 amongst Czech visitors of these games. Methods: I used the quantitative method of collecting primary data in this thesis. I used the method of personal interviews with using a questionnaire. The compiled questionnaire was distributed by myself to Czech visitors of WOG Sochi 2014 in place of Czech olympic house. The research lasted approximately two weeks and the results were then processed by the computer technology. Results: I have discovered that the WOG Sochi 2014 are very popular among Czech visitors. Research was attended by 200 individuals of whom 182 respondents completed the questionnaire. The results show that WOG Sochi 2014 were attended mainly by Czech visitors between the ages 36 - 45 who are interested in sport and Olympic Games. WOG Sochi 2014 met the expectatiton of all respondents and the respondents would recommend visit Olympics to many other people. Key words: survey, marketing research, Olympic games, WOG Sochi 2014, popularity