Show simple item record

Institutional Critique in Selected Works of Czech and Slovak Artists
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorRemešová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-26T19:40:03Z
dc.date.available2017-05-26T19:40:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65159
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá diskurzem institucionální kritiky, který sleduje od jeho vzniku až po projevy v dílech Dominika Langa a Romana Ondáka. Postupně sleduje vývoj utopických myšlenek o funkci a výstavbách galerijních a muzejních institucí. Nejprve je rozebrána situace na Západě v době předcházející dvacátému století. Následující kapitoly se zaměřují na české prostředí, a to na vznik a vývoj Národního muzea a Národní galerie. Stručně je také zmíněna diskuze kolem institucionální definice umění, jíž se v 60. letech 20. století v anglo-americké teorii umění věnovali Arthur Danto, George Dickie a Richard Wollheim. Druhou část práce tvoří kapitoly o vzniku a významu děl institucionální kritiky v západním umění, větší pozornost je věnována osobnostem Hanse Haackeho, Marcela Broodthaerse a Michaela Ashera. Poslední podkapitola popisuje kontext institucionální kritiky v Československu, důvody její možné absence, a v neposlední řadě analyzuje vybraná díla českého umělce Dominika Langa a jeho slovenského kolegy Romana Ondáka.cs_CZ
dc.description.abstractIn its first chapters the thesis deals with the development of utopian ideas of the function and construction of art institutions. Firstly the situation in Western art world before 20th century is analysed. Then the following chapters are dedicated to the origin and development of National Museum and National Gallery in Czech environment. The discussion on institutional definition of art that was led by Anglo-American art theorists Arthur Danto, George Dickie and Richard Wollheim is also very briefly mentioned. The second half of the thesis is comprised of the origin and significance of the artworks dealing with the institutional critique in West, with the closer focus on Hans Haacke, Marcel Broodthaers and Michael Asher; and of the context of institutional critique in Czechoslovakia. Last but not least, there are two chapters concerning the selected artworks of Dominik Lang and Roman Ondák.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinstitucionální kritikacs_CZ
dc.subjectinstitucionální definice uměnícs_CZ
dc.subjectumění 2. poloviny 20. stoletícs_CZ
dc.subjectHans Haackecs_CZ
dc.subjectMarcel Broodthaerscs_CZ
dc.subjectMichael Ashercs_CZ
dc.subjectDominik Langcs_CZ
dc.subjectRoman Ondákcs_CZ
dc.subjectinstitutional critiqueen_US
dc.subjectinstitutional definition of arten_US
dc.subjectart after 1945en_US
dc.subjectHans Haackeen_US
dc.subjectMarcel Broodthaersen_US
dc.subjectMichael Asheren_US
dc.subjectDominik Langen_US
dc.subjectRoman Ondáken_US
dc.titleInstitucionální kritika a její projevy ve vybraných dílech českého a slovenského uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-28
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId148097
dc.title.translatedInstitutional Critique in Selected Works of Czech and Slovak Artistsen_US
dc.contributor.refereeŠtefková, Zuzana
dc.identifier.aleph001786459
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá diskurzem institucionální kritiky, který sleduje od jeho vzniku až po projevy v dílech Dominika Langa a Romana Ondáka. Postupně sleduje vývoj utopických myšlenek o funkci a výstavbách galerijních a muzejních institucí. Nejprve je rozebrána situace na Západě v době předcházející dvacátému století. Následující kapitoly se zaměřují na české prostředí, a to na vznik a vývoj Národního muzea a Národní galerie. Stručně je také zmíněna diskuze kolem institucionální definice umění, jíž se v 60. letech 20. století v anglo-americké teorii umění věnovali Arthur Danto, George Dickie a Richard Wollheim. Druhou část práce tvoří kapitoly o vzniku a významu děl institucionální kritiky v západním umění, větší pozornost je věnována osobnostem Hanse Haackeho, Marcela Broodthaerse a Michaela Ashera. Poslední podkapitola popisuje kontext institucionální kritiky v Československu, důvody její možné absence, a v neposlední řadě analyzuje vybraná díla českého umělce Dominika Langa a jeho slovenského kolegy Romana Ondáka.cs_CZ
uk.abstract.enIn its first chapters the thesis deals with the development of utopian ideas of the function and construction of art institutions. Firstly the situation in Western art world before 20th century is analysed. Then the following chapters are dedicated to the origin and development of National Museum and National Gallery in Czech environment. The discussion on institutional definition of art that was led by Anglo-American art theorists Arthur Danto, George Dickie and Richard Wollheim is also very briefly mentioned. The second half of the thesis is comprised of the origin and significance of the artworks dealing with the institutional critique in West, with the closer focus on Hans Haacke, Marcel Broodthaers and Michael Asher; and of the context of institutional critique in Czechoslovakia. Last but not least, there are two chapters concerning the selected artworks of Dominik Lang and Roman Ondák.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV