Zobrazit minimální záznam

Utilization of QR Codes in the Field of Biology and Education
dc.contributor.advisorNovotný, Petr
dc.creatorKršková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-26T19:37:36Z
dc.date.available2017-05-26T19:37:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65145
dc.description.abstractPráce se zabývá zkoumáním možnosti využití QR kódů ve vzdělávání a v terénu na území České republiky. Ve druhé kapitole je na základě poznatků shromážděných z dostupných pramenů podán přehled historie vzniku QR kódů, jsou vysvětleny technické parametry, představeny typy QR kódů a možnosti obsahu, který mohou v sobě nést, následně je uvedena praktická ukázka vytvoření QR kódu a způsoby jeho načtení. Ve třetí kapitole se práce soustředí na praktické využití QR kódů, přičemž jsou zde uvedeny zjištěné příklady jejich používání v needukativních oborech včetně hodnocení jejich smysluplnosti, po němž se práce zabývá vlastním využitím QR kódů ve vzdělávání a jejich edukačním uplatněním se snahou poukázat na individualizaci vyučovacího procesu a způsob možného zpřístupnění výuky pro hendikepované žáky. Je zde provedena analýza několika případů již uskutečněného praktického využití QR kódů s porovnáváním skutečné funkcionality a pouhé motivační funkce. V rámci čtvrté kapitoly jsou QR kódy kriticky hodnoceny se zřetelem na jejich uplatnění ve výuce biologie. Klíčová slova: QR kód, vzdělání, biologie, funkcionalita.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis investigates the possibility of using QR codes in education and in the field activities in the Czech Republic. The second chapter includes an overview of the history of QR codes based on the findings collected from the available sources together with an explanation of technical parameters, introduction of QR code types and possible content which they can carry, and subsequently, there is a practical example of QR code generation and means of its scanning. The third chapter focuses on practical utilization of QR codes, while mentioning the discovered examples of their use in non-educational fields, including the assessment of their meaningfulness, after which the thesis deals with the use of QR codes in education and their educational usefulness with effort to point out the individualization of educational process and means of possible equalization of education for handicapped students. There is an analysis of already tested practical usage of QR codes with comparison of their actual functionality and mere motivating function. In chapter four the QR codes are critically evaluated with regards to their utilization in biology classes. Key words: QR code, education, biology, functionality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectQR kódcs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectbiologiecs_CZ
dc.subjectfunkcionalitacs_CZ
dc.subjectQR codeen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjectfunctionalityen_US
dc.titleBiologické a edukační uplatnění QR kódůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId83090
dc.title.translatedUtilization of QR Codes in the Field of Biology and Educationen_US
dc.contributor.refereeOdcházelová, Tereza
dc.identifier.aleph001778297
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá zkoumáním možnosti využití QR kódů ve vzdělávání a v terénu na území České republiky. Ve druhé kapitole je na základě poznatků shromážděných z dostupných pramenů podán přehled historie vzniku QR kódů, jsou vysvětleny technické parametry, představeny typy QR kódů a možnosti obsahu, který mohou v sobě nést, následně je uvedena praktická ukázka vytvoření QR kódu a způsoby jeho načtení. Ve třetí kapitole se práce soustředí na praktické využití QR kódů, přičemž jsou zde uvedeny zjištěné příklady jejich používání v needukativních oborech včetně hodnocení jejich smysluplnosti, po němž se práce zabývá vlastním využitím QR kódů ve vzdělávání a jejich edukačním uplatněním se snahou poukázat na individualizaci vyučovacího procesu a způsob možného zpřístupnění výuky pro hendikepované žáky. Je zde provedena analýza několika případů již uskutečněného praktického využití QR kódů s porovnáváním skutečné funkcionality a pouhé motivační funkce. V rámci čtvrté kapitoly jsou QR kódy kriticky hodnoceny se zřetelem na jejich uplatnění ve výuce biologie. Klíčová slova: QR kód, vzdělání, biologie, funkcionalita.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis investigates the possibility of using QR codes in education and in the field activities in the Czech Republic. The second chapter includes an overview of the history of QR codes based on the findings collected from the available sources together with an explanation of technical parameters, introduction of QR code types and possible content which they can carry, and subsequently, there is a practical example of QR code generation and means of its scanning. The third chapter focuses on practical utilization of QR codes, while mentioning the discovered examples of their use in non-educational fields, including the assessment of their meaningfulness, after which the thesis deals with the use of QR codes in education and their educational usefulness with effort to point out the individualization of educational process and means of possible equalization of education for handicapped students. There is an analysis of already tested practical usage of QR codes with comparison of their actual functionality and mere motivating function. In chapter four the QR codes are critically evaluated with regards to their utilization in biology classes. Key words: QR code, education, biology, functionality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017782970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV