Biologické a edukační uplatnění QR kódů
Utilization of QR Codes in the Field of Biology and Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65145Identifikátory
SIS: 83090
Kolekce
- Kvalifikační práce [17868]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Odcházelová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
26. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
QR kód, vzdělání, biologie, funkcionalitaKlíčová slova (anglicky)
QR code, education, biology, functionalityPráce se zabývá zkoumáním možnosti využití QR kódů ve vzdělávání a v terénu na území České republiky. Ve druhé kapitole je na základě poznatků shromážděných z dostupných pramenů podán přehled historie vzniku QR kódů, jsou vysvětleny technické parametry, představeny typy QR kódů a možnosti obsahu, který mohou v sobě nést, následně je uvedena praktická ukázka vytvoření QR kódu a způsoby jeho načtení. Ve třetí kapitole se práce soustředí na praktické využití QR kódů, přičemž jsou zde uvedeny zjištěné příklady jejich používání v needukativních oborech včetně hodnocení jejich smysluplnosti, po němž se práce zabývá vlastním využitím QR kódů ve vzdělávání a jejich edukačním uplatněním se snahou poukázat na individualizaci vyučovacího procesu a způsob možného zpřístupnění výuky pro hendikepované žáky. Je zde provedena analýza několika případů již uskutečněného praktického využití QR kódů s porovnáváním skutečné funkcionality a pouhé motivační funkce. V rámci čtvrté kapitoly jsou QR kódy kriticky hodnoceny se zřetelem na jejich uplatnění ve výuce biologie. Klíčová slova: QR kód, vzdělání, biologie, funkcionalita.
The thesis investigates the possibility of using QR codes in education and in the field activities in the Czech Republic. The second chapter includes an overview of the history of QR codes based on the findings collected from the available sources together with an explanation of technical parameters, introduction of QR code types and possible content which they can carry, and subsequently, there is a practical example of QR code generation and means of its scanning. The third chapter focuses on practical utilization of QR codes, while mentioning the discovered examples of their use in non-educational fields, including the assessment of their meaningfulness, after which the thesis deals with the use of QR codes in education and their educational usefulness with effort to point out the individualization of educational process and means of possible equalization of education for handicapped students. There is an analysis of already tested practical usage of QR codes with comparison of their actual functionality and mere motivating function. In chapter four the QR codes are critically evaluated with regards to their utilization in biology classes. Key words: QR code, education, biology, functionality.