Zobrazit minimální záznam

MABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairment
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorTesařová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-26T19:34:36Z
dc.date.available2017-05-26T19:34:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65128
dc.description.abstractNázev: Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 Cíle: Cílem práce bylo posouzení pohybových dovedností dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením na ZŠ Holečkova pro děti se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 (Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky byly porovnány s normovanou populací britských dětí. Vedlejším cílem bylo u těchto dětí posoudit vztah mezi výsledky testové baterie a udávanou účastí na pravidelných pohybových aktivitách. Metody: Posouzení motoriky dětí se sluchovým postižením proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace a to výsledků testovaných dětí s dětmi normovanými. Zda děti sportují, jakým způsobem a kde, bylo zjištěno pomocí nestandardizovaného dotazníku. Pro zpracování výsledků byly použity deskriptivní statistické metody v podobě grafických analýz. Výsledky: Děti se sluchovým postižením ve věku 6 až 14 let vykazovaly značné obtíže v dovednostech chytání a míření na cíl ve srovnání s normovanou populací. Navzdory našemu očekávání, je z motorických dovedností jejich nejsilnější stránkou rovnováha. V této oblasti u dětí se sluchovým postižením vyšly...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: MABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairment Objectives: The objective of this work consisted in assessing motor skills in children from the primary school degree at elementary school Holečkova for children with hearing impairment using the assessment battery MABC- 2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Achieved results were compared to standard population of British children. The secondary objective consisted in assessing the relation between the results from using the assessment battery and reported participation in regular movement activities. Methods: The assessment of the motor activity in children with hearing impairment was performed by using the assessment battery MABC-2 (Henderson et al., 2007). The method of comparison between the results from assessed and standard children were used in this work. It was revealed by a non- standard questionnaire whether the children do sports, in which way and where. Descriptive statistical methods in the form of graphical analyses were used to process the results. Results: Children with hearing impairment from 6 to 14 years of age were showing significant difficulties in abilities of catching and aiming on target in comparison to the standard population. Despite our expectation the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecttestová bateriecs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectjemná motorikacs_CZ
dc.subjecthrubá motorikacs_CZ
dc.subjectrovnováhacs_CZ
dc.subjecttest batteryen_US
dc.subjecthearing impaireden_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectmanual dexterityen_US
dc.subjectgeneral motor skillsen_US
dc.subjectbalanceen_US
dc.titlePosouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-04
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId152073
dc.title.translatedMABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeProkešová, Eva
dc.identifier.aleph001995606
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport of the Disableden_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport of the Disableden_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 Cíle: Cílem práce bylo posouzení pohybových dovedností dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením na ZŠ Holečkova pro děti se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 (Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky byly porovnány s normovanou populací britských dětí. Vedlejším cílem bylo u těchto dětí posoudit vztah mezi výsledky testové baterie a udávanou účastí na pravidelných pohybových aktivitách. Metody: Posouzení motoriky dětí se sluchovým postižením proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace a to výsledků testovaných dětí s dětmi normovanými. Zda děti sportují, jakým způsobem a kde, bylo zjištěno pomocí nestandardizovaného dotazníku. Pro zpracování výsledků byly použity deskriptivní statistické metody v podobě grafických analýz. Výsledky: Děti se sluchovým postižením ve věku 6 až 14 let vykazovaly značné obtíže v dovednostech chytání a míření na cíl ve srovnání s normovanou populací. Navzdory našemu očekávání, je z motorických dovedností jejich nejsilnější stránkou rovnováha. V této oblasti u dětí se sluchovým postižením vyšly...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: MABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairment Objectives: The objective of this work consisted in assessing motor skills in children from the primary school degree at elementary school Holečkova for children with hearing impairment using the assessment battery MABC- 2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Achieved results were compared to standard population of British children. The secondary objective consisted in assessing the relation between the results from using the assessment battery and reported participation in regular movement activities. Methods: The assessment of the motor activity in children with hearing impairment was performed by using the assessment battery MABC-2 (Henderson et al., 2007). The method of comparison between the results from assessed and standard children were used in this work. It was revealed by a non- standard questionnaire whether the children do sports, in which way and where. Descriptive statistical methods in the form of graphical analyses were used to process the results. Results: Children with hearing impairment from 6 to 14 years of age were showing significant difficulties in abilities of catching and aiming on target in comparison to the standard population. Despite our expectation the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990019956060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV