dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Trčková, Květa | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T19:16:49Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T19:16:49Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65027 | |
dc.description.abstract | Souhrn Název bakalářské práce: Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře Autorka práce: Mgr. Květa Trčková Katedra: Katedra speciální pedagogiky Studijní obor: Speciální pedagogika Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Bakalářská práce je věnována problematice narušení komunikační schopnosti, jak se s ní setkává ve své ordinaci praktický lékař pro dospělé, zejména samotné četnosti těchto pacientů s ohledem na věk, pohlaví a aktivní logopedickou péči. Práce je členěna na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část práce popisuje charakteristiky těch druhů řečového postižení, se kterými se praktický lékař ve své praxi běžně setkává. Více prostoru je věnováno afázii vzhledem k navazujícímu kvalitativnímu výzkumu. Výzkumná část se člení na kvantitativní výzkum, který má za úkol ověřit stanovené hypotézy a na kvalitativní výzkum, který prostřednictvím pěti kazuistik ukazuje narušení komunikační schopnosti z bližšího pohledu. Výzkumný soubor tvořila skupina 1054 pacientů, kteří se (většinou opakovaně) dostavili v rozmezí 22 měsíců do ordinace praktického lékaře pro dospělé. K ověření byly stanoveny čtyři hypotézy, k nimž provedené zkoumání umožnilo provést tyto závěry: Hypotéza H 1: Minimálně každý desátý člověk, který přichází do ordinace praktického lékaře,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis title: People suffering from communication disorders in general practitioner's office Author: Mgr. Květa Trčková Department: The Department of Special Education Subject: Special Education Supervisor: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. The thesis focuses on the problematics of communication disorders and in what way general practitioners encounter it in their office, especially with specific number of their patients considering their age, sex, and active speech/language pathology care. The thesis is divided into theoretical and research part. The theoretical part describes characteristics of communication disorders which are encountered by a general practitioner on a daily basis. More attention is given to aphasia, as there is a subsequent qualitative research. The research part is divided into a quantitative research that verifies set hypotheses, and a qualitative research which shows the communication disorder from a more specific point of view by using five different case interpretations. The research file included 1054 patients who came in the general practitioners office during 22 months, usually repeatedly. There have been four hypotheses set for verification. The research based on these four hypotheses allowed us to conclude in this: Hypothesis H 1: At least every tenth person coming... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | řeč | cs_CZ |
dc.subject | narušení komunikační schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | pacient | cs_CZ |
dc.subject | afázie | cs_CZ |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | speech | en_US |
dc.subject | communication disorder | en_US |
dc.subject | patient | en_US |
dc.subject | aphasia | en_US |
dc.title | Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-05-29 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 146688 | |
dc.title.translated | People suffering from communication disorders in general practitioner's office | en_US |
dc.contributor.referee | Šiška, Jan | |
dc.identifier.aleph | 002003289 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Souhrn Název bakalářské práce: Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře Autorka práce: Mgr. Květa Trčková Katedra: Katedra speciální pedagogiky Studijní obor: Speciální pedagogika Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Bakalářská práce je věnována problematice narušení komunikační schopnosti, jak se s ní setkává ve své ordinaci praktický lékař pro dospělé, zejména samotné četnosti těchto pacientů s ohledem na věk, pohlaví a aktivní logopedickou péči. Práce je členěna na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část práce popisuje charakteristiky těch druhů řečového postižení, se kterými se praktický lékař ve své praxi běžně setkává. Více prostoru je věnováno afázii vzhledem k navazujícímu kvalitativnímu výzkumu. Výzkumná část se člení na kvantitativní výzkum, který má za úkol ověřit stanovené hypotézy a na kvalitativní výzkum, který prostřednictvím pěti kazuistik ukazuje narušení komunikační schopnosti z bližšího pohledu. Výzkumný soubor tvořila skupina 1054 pacientů, kteří se (většinou opakovaně) dostavili v rozmezí 22 měsíců do ordinace praktického lékaře pro dospělé. K ověření byly stanoveny čtyři hypotézy, k nimž provedené zkoumání umožnilo provést tyto závěry: Hypotéza H 1: Minimálně každý desátý člověk, který přichází do ordinace praktického lékaře,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis title: People suffering from communication disorders in general practitioner's office Author: Mgr. Květa Trčková Department: The Department of Special Education Subject: Special Education Supervisor: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. The thesis focuses on the problematics of communication disorders and in what way general practitioners encounter it in their office, especially with specific number of their patients considering their age, sex, and active speech/language pathology care. The thesis is divided into theoretical and research part. The theoretical part describes characteristics of communication disorders which are encountered by a general practitioner on a daily basis. More attention is given to aphasia, as there is a subsequent qualitative research. The research part is divided into a quantitative research that verifies set hypotheses, and a qualitative research which shows the communication disorder from a more specific point of view by using five different case interpretations. The research file included 1054 patients who came in the general practitioners office during 22 months, usually repeatedly. There have been four hypotheses set for verification. The research based on these four hypotheses allowed us to conclude in this: Hypothesis H 1: At least every tenth person coming... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020032890106986 | |