Show simple item record

Evaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcasts
dc.contributor.advisorŠíma, Jan
dc.creatorKozlová, Natálie
dc.date.accessioned2017-05-26T19:10:43Z
dc.date.available2017-05-26T19:10:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64994
dc.description.abstractNázev: Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnat prostředky vynaložené na reklamu do sportovních přenosů vysílaných ČT sport s jejich sledovaností. K porovnání poslouží koeficient, který vznikne na základě podílu konkrétní sledovanosti sportovního přenosu a k tomu příslušné ceny za reklamu pomocí metody Cost per Thousand. Metody: Analýza sekundárních dat České televize a internetového portálu Mediaguru. Především užití získaných interních sekundárních dat k vyhodnocení efektivity vložených prostředků do televizní reklamy v rámci zvolených sportovních událostí. Těmi jsou tři zvolené akce - Mistrovství světa ve fotbale 2014, Mistrovství světa v alpském lyžování 2015 a Tipsport extraliga 2013/2014. Efektivita je vyhodnocena na základě stěžejní metody pro tuto práci, kterou je metoda Cost per Thousand. Výsledky: Porovnání vynaložených finančních prostředků na oslovení tisíce diváků pro danou sportovní událost a určení nejefektivnější události, konkrétně její části. Z hlediska investovaných prostředků vyšlo nejlépe MS v alpském lyžování, konkrétně pak mužská superkombinace, naopak nejhůře dopadla základní část Tipsport extraligy. Klíčová slova: reklama, sportovní přenos, alpské lyžování, televizní sledovanost,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Evaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcasts Objectives: The main goal of this work is to compare the amount of money invested into the commercial advertisement during sport broadcasts at the ČT sport channel with viewer ratings. The used metric is a coefficient computed as a ratio between the viewer rating of the particular broadcast and the corresponding advertisement cost, normalized using Cost per Thousand method. Methods: Analysis of the secondary data provided by Czech Television and internet portal Mediaguru. Emphasis on utilization of internal secondary data for the evaluation of the efficiency of advertising investments into the specific sport broadcasts. Three chosen broadcasts are FIFA Worl Cup 2014, FIS Alpine World Ski Championships 2015, and The Czech Extraliga 2013/2014. The effectivness is evaluated by method Cost per Thousand. Results: The comparison of financial investments efficiency with respect to attracting a thousand spectators for the specific sport event and pinpointing the most efficient event and more specifically the most efficient part of the event. The best invested funds were in FIS Alpine World Ski Championships and focusing on a specific part of all broadcasts then it was men's supr combined. The other way around the worst...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectsportovní přenoscs_CZ
dc.subjectalpské lyžovánícs_CZ
dc.subjecttelevizní sledovanostcs_CZ
dc.subjectcena reklamycs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectutkánícs_CZ
dc.subjecthokejcs_CZ
dc.subjectadvetisementen_US
dc.subjectsport broadcasten_US
dc.subjectdownhill skiingen_US
dc.subjectratingen_US
dc.subjectadvertisement priceen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectmatchen_US
dc.subjecthockeyen_US
dc.titleHodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-12
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId149117
dc.title.translatedEvaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcastsen_US
dc.contributor.refereeCrossan, William Morea
dc.identifier.aleph001996832
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnat prostředky vynaložené na reklamu do sportovních přenosů vysílaných ČT sport s jejich sledovaností. K porovnání poslouží koeficient, který vznikne na základě podílu konkrétní sledovanosti sportovního přenosu a k tomu příslušné ceny za reklamu pomocí metody Cost per Thousand. Metody: Analýza sekundárních dat České televize a internetového portálu Mediaguru. Především užití získaných interních sekundárních dat k vyhodnocení efektivity vložených prostředků do televizní reklamy v rámci zvolených sportovních událostí. Těmi jsou tři zvolené akce - Mistrovství světa ve fotbale 2014, Mistrovství světa v alpském lyžování 2015 a Tipsport extraliga 2013/2014. Efektivita je vyhodnocena na základě stěžejní metody pro tuto práci, kterou je metoda Cost per Thousand. Výsledky: Porovnání vynaložených finančních prostředků na oslovení tisíce diváků pro danou sportovní událost a určení nejefektivnější události, konkrétně její části. Z hlediska investovaných prostředků vyšlo nejlépe MS v alpském lyžování, konkrétně pak mužská superkombinace, naopak nejhůře dopadla základní část Tipsport extraligy. Klíčová slova: reklama, sportovní přenos, alpské lyžování, televizní sledovanost,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Evaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcasts Objectives: The main goal of this work is to compare the amount of money invested into the commercial advertisement during sport broadcasts at the ČT sport channel with viewer ratings. The used metric is a coefficient computed as a ratio between the viewer rating of the particular broadcast and the corresponding advertisement cost, normalized using Cost per Thousand method. Methods: Analysis of the secondary data provided by Czech Television and internet portal Mediaguru. Emphasis on utilization of internal secondary data for the evaluation of the efficiency of advertising investments into the specific sport broadcasts. Three chosen broadcasts are FIFA Worl Cup 2014, FIS Alpine World Ski Championships 2015, and The Czech Extraliga 2013/2014. The effectivness is evaluated by method Cost per Thousand. Results: The comparison of financial investments efficiency with respect to attracting a thousand spectators for the specific sport event and pinpointing the most efficient event and more specifically the most efficient part of the event. The best invested funds were in FIS Alpine World Ski Championships and focusing on a specific part of all broadcasts then it was men's supr combined. The other way around the worst...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV