Show simple item record

The analysis of digital archive Ask the Library
dc.contributor.advisorBratková, Eva
dc.creatorKřížová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T18:38:15Z
dc.date.available2017-05-26T18:38:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64818
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. Na základě prostudovaných zdrojů, nalezených v rámci bibliografické přípravy, jsou napsány první dvě kapitoly práce. V první kapitole je tato služba stručně prezentována (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.). Druhá kapitola detailněji popisuje tvorbu online archivu zodpovězených dotazů a vyhledávání informací z něho. Ve třetí kapitole jsou podrobně rozebrány záznamy zodpovězených dotazů. Následná prezentace výsledků tvoří hlavní část práce. Analýza zahrnuje jednak prezentaci a interpretaci základních statistik zveřejněných na webu služby (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje). V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje služby Ptejte se knihovny. Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologiecs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis seeks to analyze records of answered queries, saved in their online digital archive of the Czech national digital reference service called Ask your library. Two first chapters are based on studying sources, found within a bibliographical exploration of the subject. The first chapter briefly presents the service (development, current state, function, organization and administration, receiving and answering processes, etc.). The second chapter describes in detail the creation of online archive with answered queries and researching information from it. In the third chapter is detailed analysis of answered queries. The presentation of the results forms a major part of the work. The analysis includes the presentation and interpretation of basic statistics published on the Web site (eg. the proportion of questions within years, the share of stakeholders on answering queries, etc..), and analysis of the content of the answered queries within selected thematic categories (content and nature of the response, used and others recommended resources). Finally, the author evaluates the results of the analysis of the online archive of the answered queries and perspectives of next development of this service. Keywords: virtual reference services, Asky your library, reference query, analysis,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvirtuální referenční službycs_CZ
dc.subjectPtejte se knihovnycs_CZ
dc.subjectreferenční dotazcs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectúložištěcs_CZ
dc.subjecttypologiecs_CZ
dc.subjectvirtual reference servicesen_US
dc.subjectAsky your libraryen_US
dc.subjectreference queryen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectstorageen_US
dc.subjecttypologyen_US
dc.titleAnalýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovnycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId147844
dc.title.translatedThe analysis of digital archive Ask the Libraryen_US
dc.contributor.refereeŘímanová, Radka
dc.identifier.aleph002014211
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. Na základě prostudovaných zdrojů, nalezených v rámci bibliografické přípravy, jsou napsány první dvě kapitoly práce. V první kapitole je tato služba stručně prezentována (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.). Druhá kapitola detailněji popisuje tvorbu online archivu zodpovězených dotazů a vyhledávání informací z něho. Ve třetí kapitole jsou podrobně rozebrány záznamy zodpovězených dotazů. Následná prezentace výsledků tvoří hlavní část práce. Analýza zahrnuje jednak prezentaci a interpretaci základních statistik zveřejněných na webu služby (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje). V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje služby Ptejte se knihovny. Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologiecs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis seeks to analyze records of answered queries, saved in their online digital archive of the Czech national digital reference service called Ask your library. Two first chapters are based on studying sources, found within a bibliographical exploration of the subject. The first chapter briefly presents the service (development, current state, function, organization and administration, receiving and answering processes, etc.). The second chapter describes in detail the creation of online archive with answered queries and researching information from it. In the third chapter is detailed analysis of answered queries. The presentation of the results forms a major part of the work. The analysis includes the presentation and interpretation of basic statistics published on the Web site (eg. the proportion of questions within years, the share of stakeholders on answering queries, etc..), and analysis of the content of the answered queries within selected thematic categories (content and nature of the response, used and others recommended resources). Finally, the author evaluates the results of the analysis of the online archive of the answered queries and perspectives of next development of this service. Keywords: virtual reference services, Asky your library, reference query, analysis,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV