Show simple item record

Patterns in Cultural Performance
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorVondrášková, Sára
dc.date.accessioned2017-05-26T18:37:12Z
dc.date.available2017-05-26T18:37:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64812
dc.description.abstractSara Vondraskova- Vzorce v kulturni performanci Abstrakt Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza problamatiky vztahu technologie a člověka. Práce zkoumá křehkou hranici, která dělí artificialitu od přirozenosti a soustředí se na její význam a smysl. Kapitoly v první části práce se věnují simulakru (v intencích Jeana Baudrillarda) a virtuální evoluci objevující se v dílech Karla Simse a Viléma Nováka. Druhá část se věnuje umělé inteligenci a elektronické hudbě. Tato práce se soustředí na relativnosti pojmů umělý a přirozený a uvažuje kontext a referenční bod jako stěžejní prvky při manipulaci s těmito pojmy. Kličova slova: Technologie, přirozenost, umění, umělá inteligence, simulakrum, virtuální evoluce, počítačový program, elektronická hudba, extenze těla, vzorec, kulturní performance.cs_CZ
dc.description.abstractSara Vondraskova- Patterns in cultural performance Abstract The subject of this thesis is a theoretical analysis that explores the relationship between human and technology. This thesis explores the fragile border that divides the naturalness and artificiality and is focused on their sense and meaning. The first part is dealing with the Jean Baudrillard's concept of simulacrum and the virtual evolution that is captured in the work of Karl Sims and Vilém Novák. The second part is dedicated to artificial intelligence and electronic music. This work concentrates on the relativity of terms artificial and natural and is considering context and reference point as the crucial part in manipulation with theese terms. Keywords: Technology, naturalness, art, artificial intelligence, simulacrum, virtual evolution, computer program, electronic music, extension of body, pattern, cultural performance.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKulturacs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectkulturní performancecs_CZ
dc.subjectvzorcecs_CZ
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectCultural Performanceen_US
dc.subjectpatternsen_US
dc.titleVzorce v kulturní performancics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-26
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163182
dc.title.translatedPatterns in Cultural Performanceen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Václav
dc.identifier.aleph002010032
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSara Vondraskova- Vzorce v kulturni performanci Abstrakt Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza problamatiky vztahu technologie a člověka. Práce zkoumá křehkou hranici, která dělí artificialitu od přirozenosti a soustředí se na její význam a smysl. Kapitoly v první části práce se věnují simulakru (v intencích Jeana Baudrillarda) a virtuální evoluci objevující se v dílech Karla Simse a Viléma Nováka. Druhá část se věnuje umělé inteligenci a elektronické hudbě. Tato práce se soustředí na relativnosti pojmů umělý a přirozený a uvažuje kontext a referenční bod jako stěžejní prvky při manipulaci s těmito pojmy. Kličova slova: Technologie, přirozenost, umění, umělá inteligence, simulakrum, virtuální evoluce, počítačový program, elektronická hudba, extenze těla, vzorec, kulturní performance.cs_CZ
uk.abstract.enSara Vondraskova- Patterns in cultural performance Abstract The subject of this thesis is a theoretical analysis that explores the relationship between human and technology. This thesis explores the fragile border that divides the naturalness and artificiality and is focused on their sense and meaning. The first part is dealing with the Jean Baudrillard's concept of simulacrum and the virtual evolution that is captured in the work of Karl Sims and Vilém Novák. The second part is dedicated to artificial intelligence and electronic music. This work concentrates on the relativity of terms artificial and natural and is considering context and reference point as the crucial part in manipulation with theese terms. Keywords: Technology, naturalness, art, artificial intelligence, simulacrum, virtual evolution, computer program, electronic music, extension of body, pattern, cultural performance.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV