Zobrazit minimální záznam

Psychohygiene in School and Application of Relaxation Techniques into the Teaching Process at Elementary School
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorKohoutová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-26T18:34:43Z
dc.date.available2017-05-26T18:34:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64799
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou psychohygieny ve škole a možností aplikace relaxačních technik do vyučování na základních školách. Duševní hygiena je zde zaměřena především na žáky. V práci je vymezeno několik základních pojmů vztahujících se k tématu, jako např. psychohygiena, duševní zdraví, relaxační techniky apod. Hlavním záměrem této práce je poukázat na nutnost věnovat větší pozornost psychohygieně žáků od základní školy z důvodů udržení duševního zdraví žáků, naučení se relaxování, předcházení duševním problémům, únavě či vyčerpanosti. V práci jsou uvedeny možné projevy duševního neklidu u žáků a důvody, proč je nutné pečovat o duševní zdraví žáků. Na závěr bakalářská práce seznamuje čtenáře s několika relaxačními technikami a cvičeními. Součástí bakalářské práce je návrh několika relaxačních technik, které by byly ve škole využitelné a vhodné pro zavedení do vyučovacího procesu. Klíčová slova Psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěžcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor work is dealing with the question of psychohygiene in school and application of relaxation techniques into the teaching process at elementary schools. Mental hygiene here is primarily focused on the pupils. This work defines several basic terms regarding to the topic, for example: psychohygiene, mental health, relaxation techniques etc. Primary intention of this work is refer to the necessity to pursue greater attention to the psychohygiene of the pupils since elementary school, due to keeping their mental health in balance, learning how to relax, preventing mental problems, fatigue or exhaustion. Possible symptoms of mental unease of pupils and reasons why it is necessary to care about their mental health are stated in this work. Finally this work offers some relaxation techniques and practices. Part of this work is also suggestion of several relaxation techniques, which would be usable and suitable at school for integration into the educational process. Key words Psychohygiene, mental health, relaxation, relaxation techniques, school, pupil, education process, stress, fear, anxiety, fatigue, ballasten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychohygienacs_CZ
dc.subjectduševní zdravícs_CZ
dc.subjectrelaxacecs_CZ
dc.subjectrelaxační technikycs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvyučovací procescs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjectúzkostcs_CZ
dc.subjectúnavacs_CZ
dc.subjectzátěžcs_CZ
dc.subjectpsychohygieneen_US
dc.subjectmental healthen_US
dc.subjectrelaxationen_US
dc.subjectrelaxation techniquesen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjecteducation processen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectfatigueen_US
dc.subjectballasten_US
dc.titlePsychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150298
dc.title.translatedPsychohygiene in School and Application of Relaxation Techniques into the Teaching Process at Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002011216
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou psychohygieny ve škole a možností aplikace relaxačních technik do vyučování na základních školách. Duševní hygiena je zde zaměřena především na žáky. V práci je vymezeno několik základních pojmů vztahujících se k tématu, jako např. psychohygiena, duševní zdraví, relaxační techniky apod. Hlavním záměrem této práce je poukázat na nutnost věnovat větší pozornost psychohygieně žáků od základní školy z důvodů udržení duševního zdraví žáků, naučení se relaxování, předcházení duševním problémům, únavě či vyčerpanosti. V práci jsou uvedeny možné projevy duševního neklidu u žáků a důvody, proč je nutné pečovat o duševní zdraví žáků. Na závěr bakalářská práce seznamuje čtenáře s několika relaxačními technikami a cvičeními. Součástí bakalářské práce je návrh několika relaxačních technik, které by byly ve škole využitelné a vhodné pro zavedení do vyučovacího procesu. Klíčová slova Psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěžcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor work is dealing with the question of psychohygiene in school and application of relaxation techniques into the teaching process at elementary schools. Mental hygiene here is primarily focused on the pupils. This work defines several basic terms regarding to the topic, for example: psychohygiene, mental health, relaxation techniques etc. Primary intention of this work is refer to the necessity to pursue greater attention to the psychohygiene of the pupils since elementary school, due to keeping their mental health in balance, learning how to relax, preventing mental problems, fatigue or exhaustion. Possible symptoms of mental unease of pupils and reasons why it is necessary to care about their mental health are stated in this work. Finally this work offers some relaxation techniques and practices. Part of this work is also suggestion of several relaxation techniques, which would be usable and suitable at school for integration into the educational process. Key words Psychohygiene, mental health, relaxation, relaxation techniques, school, pupil, education process, stress, fear, anxiety, fatigue, ballasten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020112160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV