Show simple item record

Linguistic Analysis of Headlines in the Newspaper Metro
dc.contributor.advisorŠtěpánová, Veronika
dc.creatorChlaňová, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-26T18:29:50Z
dc.date.available2017-05-26T18:29:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64772
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na titulky deníku Metro, které byly excerpovány z vybraných vydání z let 1997, 2008 a 2014. Teoretická část nejprve přináší vymezení pojmu publicistický funkční styl a shrnuje, které stylové prostředky bývají v jeho rámci užívány. Rovněž předkládá různá vymezení termínu titulek. Těžištěm práce je jazykový rozbor titulků deníku Metro. Pozornost je věnována zejména jejich lexikální, syntaktické a pravopisné rovině a taktéž jejich vztahu k obsahu sdělení. Na základě výsledků, které jazyková analýza přinesla, je též zkoumáno, zda měla změna formátu novin v roce 2008 vliv i na podobu titulků.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on headlines of the newspaper Metro, which were excerpted from chosen issues from 1997, 2008 and 2014. The theoretical part summarizes definitions of the terms journalistic style and headlines. It also enumerates the stylistic devices that are common in journalistic texts. The focal point of this thesis is linguistic analysis of headlines in the newspaper Metro (lexical, syntactical and orthographical). The impact of the new format of the newspaper Metro in 2008 on the form of headlines is also examined.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdeník Metrocs_CZ
dc.subjectjazyková analýzacs_CZ
dc.subjectpublicistický funkční stylcs_CZ
dc.subjectstylistikacs_CZ
dc.subjecttitulkycs_CZ
dc.subjectheadlinesen_US
dc.subjectjournalistic styleen_US
dc.subjectlinguistic analysisen_US
dc.subjectnewspaper Metroen_US
dc.subjectstylisticsen_US
dc.titleJazyková analýza titulků v deníku Metrocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId141280
dc.title.translatedLinguistic Analysis of Headlines in the Newspaper Metroen_US
dc.contributor.refereeMareš, Petr
dc.identifier.aleph002011215
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je zaměřena na titulky deníku Metro, které byly excerpovány z vybraných vydání z let 1997, 2008 a 2014. Teoretická část nejprve přináší vymezení pojmu publicistický funkční styl a shrnuje, které stylové prostředky bývají v jeho rámci užívány. Rovněž předkládá různá vymezení termínu titulek. Těžištěm práce je jazykový rozbor titulků deníku Metro. Pozornost je věnována zejména jejich lexikální, syntaktické a pravopisné rovině a taktéž jejich vztahu k obsahu sdělení. Na základě výsledků, které jazyková analýza přinesla, je též zkoumáno, zda měla změna formátu novin v roce 2008 vliv i na podobu titulků.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on headlines of the newspaper Metro, which were excerpted from chosen issues from 1997, 2008 and 2014. The theoretical part summarizes definitions of the terms journalistic style and headlines. It also enumerates the stylistic devices that are common in journalistic texts. The focal point of this thesis is linguistic analysis of headlines in the newspaper Metro (lexical, syntactical and orthographical). The impact of the new format of the newspaper Metro in 2008 on the form of headlines is also examined.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV