Zobrazit minimální záznam

Subsequent Social Services for Young People Leaving Institutional Educational Care
dc.contributor.advisorSak, Petr
dc.creatorČadová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-26T18:25:34Z
dc.date.available2017-05-26T18:25:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64748
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o rizikovém období v životě mladých lidí, kteří prožili část, většinu nebo dokonce celý svůj život v institucionální výchově a musí prostředí ústavu opustit. Nejčastějším důvodem opuštění ústavu je propuštění z důvodu dosažení zletilosti. Mladí lidé jsou nuceni opustit často jediné zázemí, které ve svém životě poznali a vrátit se buď ke svým rodinám, které o ně po dobu jejich pobytu v ústavním zařízení obvykle nejevily zájem nebo se pokusit osamostatnit. Z dětských domovů a výchovných ústavů neodchází vždy vybaveni dostatečnými sociálními schopnostmi a dovednostmi. Tato skutečnost, společně s neinformovaností o možnostech využití návazných sociálních služeb, může vést k jejich vyloučení ze společnosti. V teoretické části vysvětluji systém a historii ústavní výchovy v České republice, popisuji problémy, kterými tito mladí lidé trpí, legislativu týkající se této problematiky a další. V praktické části mapuji spektrum sociálních služeb, které na území hlavního města Prahy mladí dospělí na odchodu z institucionální výchovy mohou využít.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the risky period of time in the life of young people, who have lived a part, most, or even whole their lives in institutional care and they have to leave the environment of the institute. The most common reason for leaving the institute is dismissal upon reaching the age of majority. Young people are forced to leave often the only background they have ever known and either go back to their families, who usually had not expressed interest in them during their stay in the institutional facility, or try to become independent. They do not always leave the children's home and educational institutes equipped by sufficient social skills and abilities. This fact together with lack of information about possibilities of using subsequent social services may lead to their exclusion from society. The theoretical part explains the system and history of institutional education in the Czech Republic, describes problems these young people suffer from, the legislature concerning these issues and other topics. The practical part maps the range of social services that can be used by young adults in the area of the capital city of Prague, when they leave the institutional education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectPříprava na vstup do životacs_CZ
dc.subjectpříprava na samostatný životcs_CZ
dc.subjectodchod z ústavní výchovycs_CZ
dc.subjectdeprivacecs_CZ
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectinstitucionální výchovacs_CZ
dc.subjectPreparation to enter into lifeen_US
dc.subjectpreparation for independent lifeen_US
dc.subjectleaving institutional careen_US
dc.subjectdeprivationen_US
dc.subjectsocial servicesen_US
dc.subjectinstitutional educationen_US
dc.titleNávazné sociální služby pro mladé lidi opouštějící institucionální výchovnou péčics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-08
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId139074
dc.title.translatedSubsequent Social Services for Young People Leaving Institutional Educational Careen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph002005015
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o rizikovém období v životě mladých lidí, kteří prožili část, většinu nebo dokonce celý svůj život v institucionální výchově a musí prostředí ústavu opustit. Nejčastějším důvodem opuštění ústavu je propuštění z důvodu dosažení zletilosti. Mladí lidé jsou nuceni opustit často jediné zázemí, které ve svém životě poznali a vrátit se buď ke svým rodinám, které o ně po dobu jejich pobytu v ústavním zařízení obvykle nejevily zájem nebo se pokusit osamostatnit. Z dětských domovů a výchovných ústavů neodchází vždy vybaveni dostatečnými sociálními schopnostmi a dovednostmi. Tato skutečnost, společně s neinformovaností o možnostech využití návazných sociálních služeb, může vést k jejich vyloučení ze společnosti. V teoretické části vysvětluji systém a historii ústavní výchovy v České republice, popisuji problémy, kterými tito mladí lidé trpí, legislativu týkající se této problematiky a další. V praktické části mapuji spektrum sociálních služeb, které na území hlavního města Prahy mladí dospělí na odchodu z institucionální výchovy mohou využít.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the risky period of time in the life of young people, who have lived a part, most, or even whole their lives in institutional care and they have to leave the environment of the institute. The most common reason for leaving the institute is dismissal upon reaching the age of majority. Young people are forced to leave often the only background they have ever known and either go back to their families, who usually had not expressed interest in them during their stay in the institutional facility, or try to become independent. They do not always leave the children's home and educational institutes equipped by sufficient social skills and abilities. This fact together with lack of information about possibilities of using subsequent social services may lead to their exclusion from society. The theoretical part explains the system and history of institutional education in the Czech Republic, describes problems these young people suffer from, the legislature concerning these issues and other topics. The practical part maps the range of social services that can be used by young adults in the area of the capital city of Prague, when they leave the institutional education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020050150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV