Show simple item record

Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous of students
dc.contributor.advisorRambousek, Vladimír
dc.creatorNováková, Jiřina
dc.date.accessioned2020-11-26T18:41:07Z
dc.date.available2020-11-26T18:41:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64593
dc.description.abstractTITLE: Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRACT: The content of the dissertation examines virtual learning environments in relation to the education of heterogeneous groups of students. This theme is expanded in the direction of the specifics and possibilities of adaptability and personalization in the context of learning in a virtual environment, particularly with regards to their potential to enhance the pedagogical effectiveness of teaching. The thesis analyzes the adaptability in a virtual learning environment and examines various determinants that influence the results of education in teaching heterogeneous groups of students. With the support of an empirical survey, the thesis explores different aspects of the students' heterogeneity and their influence on the students' progress and results of education in a virtual learning environment. KEYWORDS: education, heterogeneous groups, e-learning, Virtual Learning Environment, adaptability, personalization, adaptive e-learning systemsen_US
dc.description.abstractNÁZEV: Virtuální vzdělávací prostředí a jejich využití pro výuku heterogenních skupin studentů AUTOR: PhDr. Jiřina Nováková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá zkoumáním virtuálních vzdělávacích prostředí ve vztahu k výuce heterogenních skupin studentů. Dané téma je rozvíjeno ve směru studia specifik a možností využití adaptability a personalizace v kontextu vzdělávání ve virtuálním prostředí, a to především z hlediska míry jejich potenciálu pro zvýšení pedagogické efektivity výuky. Práce analyzuje problematiku adaptability ve virtuálním vzdělávacím prostředí a zkoumá jednotlivé determinanty, které ovlivňují průběh a výsledky výuky při výuce heterogenních skupin v daném prostředí. S podporou empirického šetření práce zkoumá různé aspekty heterogenity studentů a jejich vliv na průběh a výsledky učení těchto studentů ve virtuálním vzdělávacím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, heterogenní skupiny, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí, adaptabilita, personalizace, adaptivní výukové systémy TITLE Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVirtuální vzdělávací prostředí a jejich využití pro výuku heterogenních skupin studentůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-02
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId104899
dc.title.translatedVirtual Learning Environments and their usage for heterogeneous of studentsen_US
dc.contributor.refereeČernochová, Miroslava
dc.contributor.refereeNikl, Jiří
dc.identifier.aleph001935911
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Virtuální vzdělávací prostředí a jejich využití pro výuku heterogenních skupin studentů AUTOR: PhDr. Jiřina Nováková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá zkoumáním virtuálních vzdělávacích prostředí ve vztahu k výuce heterogenních skupin studentů. Dané téma je rozvíjeno ve směru studia specifik a možností využití adaptability a personalizace v kontextu vzdělávání ve virtuálním prostředí, a to především z hlediska míry jejich potenciálu pro zvýšení pedagogické efektivity výuky. Práce analyzuje problematiku adaptability ve virtuálním vzdělávacím prostředí a zkoumá jednotlivé determinanty, které ovlivňují průběh a výsledky výuky při výuce heterogenních skupin v daném prostředí. S podporou empirického šetření práce zkoumá různé aspekty heterogenity studentů a jejich vliv na průběh a výsledky učení těchto studentů ve virtuálním vzdělávacím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, heterogenní skupiny, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí, adaptabilita, personalizace, adaptivní výukové systémy TITLE Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc....cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRACT: The content of the dissertation examines virtual learning environments in relation to the education of heterogeneous groups of students. This theme is expanded in the direction of the specifics and possibilities of adaptability and personalization in the context of learning in a virtual environment, particularly with regards to their potential to enhance the pedagogical effectiveness of teaching. The thesis analyzes the adaptability in a virtual learning environment and examines various determinants that influence the results of education in teaching heterogeneous groups of students. With the support of an empirical survey, the thesis explores different aspects of the students' heterogeneity and their influence on the students' progress and results of education in a virtual learning environment. KEYWORDS: education, heterogeneous groups, e-learning, Virtual Learning Environment, adaptability, personalization, adaptive e-learning systemsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019359110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV