Show simple item record

The influence of the Membership on Czech legal framework and subsequent practices concerning commercial communication
dc.contributor.advisorWinter, Filip
dc.creatorDrzková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-26T17:42:29Z
dc.date.available2017-05-26T17:42:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64518
dc.description.abstractCílem této bakalářské je práce je zjistit míru vlivu činnosti Evropské unie na zákonnou úpravu komerční komunikace v České republice. Práce popisuje, ve kterých oblastech komerční komunikace Evropská unie nastavuje závazná pravidla, která musí být vnitrostátně dodržována. Cílem je zjistit, zda jsou tato pravidla v kontextu České republiky nová nebo zda by platila a jejich dodržování bylo vynucováno i bez přispění Evropské unie. Zkoumán bude také rozsah těchto pravidel, čímž bude zjištěno, do jaké míry a v kterých konkrétních oblastech má Evropská unie přímý vliv na každodenní život spotřebitelů v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to analyse the extent of influence that the European Union has on legal provisions concerning commercial communication in the Czech Republic. The paper describes areas where the European Union sets binding rules that must be followed at national level. The aim is to detect whether these rules are new in Czech context or whether they would have been applied and enforced even without the contribution of the European Union. Moreover, the scope of these rules will be analysed in order to determine the extent of direct influence that the European Union has in certain areas on the everyday life of customers in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.subjectkomerční komunikacecs_CZ
dc.subjectochrana spotřebitelecs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectcommercial communicationen_US
dc.subjectconsumer protectionen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.titleVliv členství České republiky v Evropské unii na právní úpravu a praxi komerční komunikacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138826
dc.title.translatedThe influence of the Membership on Czech legal framework and subsequent practices concerning commercial communicationen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph001784191
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské je práce je zjistit míru vlivu činnosti Evropské unie na zákonnou úpravu komerční komunikace v České republice. Práce popisuje, ve kterých oblastech komerční komunikace Evropská unie nastavuje závazná pravidla, která musí být vnitrostátně dodržována. Cílem je zjistit, zda jsou tato pravidla v kontextu České republiky nová nebo zda by platila a jejich dodržování bylo vynucováno i bez přispění Evropské unie. Zkoumán bude také rozsah těchto pravidel, čímž bude zjištěno, do jaké míry a v kterých konkrétních oblastech má Evropská unie přímý vliv na každodenní život spotřebitelů v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to analyse the extent of influence that the European Union has on legal provisions concerning commercial communication in the Czech Republic. The paper describes areas where the European Union sets binding rules that must be followed at national level. The aim is to detect whether these rules are new in Czech context or whether they would have been applied and enforced even without the contribution of the European Union. Moreover, the scope of these rules will be analysed in order to determine the extent of direct influence that the European Union has in certain areas on the everyday life of customers in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV