Zobrazit minimální záznam

Fixtures, Fittings and Visual Art Objects in the Building of the Former Czechoslovak Federal Assembly
dc.contributor.advisorBiegel, Richard
dc.creatorKonopčíková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-26T17:40:44Z
dc.date.available2017-05-26T17:40:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64508
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá budovou bývalého Federálního shromáždění, jejímž ar- chitektem byl Karel Prager (1923-2001). Popisuje okolnosti vzniku nové parlamentní bu- dovy a výsledné architektonické řešení. Hlavním cílem a zároveň i přínosem práce je ale zmapování vybavení budovy a její umělecké výzdoby. Bylo třeba především dohledat jed- notlivé umělce, kteří se měli na výzdobě podílet, a díla, která sem byla určena. Původní výtvarná koncepce byla vytvořena v období politického uvolňování 60. let vrcholícího Pražským jarem. Radikálně byla ale změněna s nástupem normalizace, kdy se většina zúčastněných umělců dostala na seznam nepřijatelných jmen. Významným zdrojem in- formací o plánované výzdobě byla dobová periodika, monografie jednotlivých umělců či katalogy jejich výstav a v neposlední řadě rozhovory s pamětníky. Snahou nebylo vytvořit jen prostý výčet děl, ale zařadit je jak do kontextu tvorby jejich autorů, tak do kulturně- politické situace.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the building of the former Federal Assembly, designed by architect Karel Prager (1923-2001). The thesis depicts the circumstances relating to the new Parliament building and the resulting architectural design. The target is to map out the fixtures, fittings and visual art objects in the building. It was necessary to look up in- dividual artists whose works of art had been initially designated to decorate the building. The original artistic concept was created in the sixties during the time of political relax- ation that culminated by the Prague Spring. However, the concept had to be substantially altered in connection with the start of subsequent "political normalization" when most formerly participating creative artists became officially unacceptable. Important sources of information concerning visual art objects for the building were periodicals from the time of construction, monographies of individual artists, catalogues from their exhibitions and dialogues with those who were directly involved. The thesis does not merely enumerate individual works of art in the building but it considers them both with regard to their creators' other visual art objects and the cultural and political situation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subject60. léta 20. stoletícs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subjectumělecká dílacs_CZ
dc.subjectKarel Pragercs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectFederální shromážděnícs_CZ
dc.subjecttvůrčí skupina Huťcs_CZ
dc.subjectThe sixties of the 20th centuryen_US
dc.subjectpolitical normalizationen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectworks of arten_US
dc.subjectKarel Prageren_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectFederal Assemblyen_US
dc.subjectcreative arts group called Huťen_US
dc.titleVybavení a výzdoba budovy bývalého Federálního shromážděnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-28
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136788
dc.title.translatedFixtures, Fittings and Visual Art Objects in the Building of the Former Czechoslovak Federal Assemblyen_US
dc.contributor.refereeKlimešová, Marie
dc.identifier.aleph001786080
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá budovou bývalého Federálního shromáždění, jejímž ar- chitektem byl Karel Prager (1923-2001). Popisuje okolnosti vzniku nové parlamentní bu- dovy a výsledné architektonické řešení. Hlavním cílem a zároveň i přínosem práce je ale zmapování vybavení budovy a její umělecké výzdoby. Bylo třeba především dohledat jed- notlivé umělce, kteří se měli na výzdobě podílet, a díla, která sem byla určena. Původní výtvarná koncepce byla vytvořena v období politického uvolňování 60. let vrcholícího Pražským jarem. Radikálně byla ale změněna s nástupem normalizace, kdy se většina zúčastněných umělců dostala na seznam nepřijatelných jmen. Významným zdrojem in- formací o plánované výzdobě byla dobová periodika, monografie jednotlivých umělců či katalogy jejich výstav a v neposlední řadě rozhovory s pamětníky. Snahou nebylo vytvořit jen prostý výčet děl, ale zařadit je jak do kontextu tvorby jejich autorů, tak do kulturně- politické situace.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the building of the former Federal Assembly, designed by architect Karel Prager (1923-2001). The thesis depicts the circumstances relating to the new Parliament building and the resulting architectural design. The target is to map out the fixtures, fittings and visual art objects in the building. It was necessary to look up in- dividual artists whose works of art had been initially designated to decorate the building. The original artistic concept was created in the sixties during the time of political relax- ation that culminated by the Prague Spring. However, the concept had to be substantially altered in connection with the start of subsequent "political normalization" when most formerly participating creative artists became officially unacceptable. Important sources of information concerning visual art objects for the building were periodicals from the time of construction, monographies of individual artists, catalogues from their exhibitions and dialogues with those who were directly involved. The thesis does not merely enumerate individual works of art in the building but it considers them both with regard to their creators' other visual art objects and the cultural and political situation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV