Zobrazit minimální záznam

The altar in the Czech Art Nouveau
dc.contributor.advisorWittlich, Petr
dc.creatorCachová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-26T17:31:28Z
dc.date.available2017-05-26T17:31:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64457
dc.description.abstractPráce se věnuje projevům secese v oltářní tvorbě českého řezbáře Jana Kastnera a začlenění secesního oltáře do kontextu soudobého chrámového interiéru. První kapitola se zabývá osobností J. Kastnera a jeho dílem a návrhy včetně exponátů vystavených na světových výstavách, především však oltářní tvorbou. Kastnerovy oltáře byly vytvořeny v secesním či neogotickém stylu, některé však specifickým způsobem kombinují prvky secese a pozdní gotiky. Druhá kapitola představuje tři ukázky chrámů se třemi hlavními oltáři, vytvořenými v různých variantách secese, a s jednotným secesním vybavením. Jde o kostel Povýšení svatého Kříže v Jablonci nad Nisou od Josefa Zascheho, kostel sv. Cyrila a Metoděje v Kroměříži od Huberta Gessnera a Mohylu míru v Praci u Brna od Josefa Fanty. Poslední se pak snaží najít kritéria, jimiž by bylo možno definovat sakrální umělecké dílo jako secesní. Příloha shrnuje historický vývoj křesťanského oltáře.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dedicated to the manifestations of Art Nouveau in the altar production of the Czech woodcarver Jan Kastner and the integration of an altar in the Art Nouveau style into the context of a contemporary church interior. The first chapter deals with J. Kastner's personality and his work and plans including his exhibits presented in the world exhibitions, mainly as related to his altar production. Kastner's altars are in the Art Nouveau or pseudo- Gothic style, but some combine in a specific way elements of the Art Nouveau with the late pseudo-Gothic style. The second chapter presents three examples of churches with three main altars (created in different variants of the Art Nouveau) and a corresponding interior in the Art Nouveau style. The three churches are: the Elevation of the Holy Cross Church in Jablonec nad Nisou by Josef Zasche, the church of Saint Cyril and Metoděj in Kroměříž by Hubert Gessner and the Monument of Peace in Prace near Brno by Josef Fanta. The last chapter is an attempt to set up criteria for defining a sacral work of art as one in the Art Nouveau style. The supplement summarizes the historical development of the Christian altar.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectoltářcs_CZ
dc.subjectsecesecs_CZ
dc.subjectJan Kastnercs_CZ
dc.subjectaltaren_US
dc.subjectArt Nouveauen_US
dc.subjectJan Kastneren_US
dc.titleOltář v české secesics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-28
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136210
dc.title.translatedThe altar in the Czech Art Nouveauen_US
dc.contributor.refereePrahl, Roman
dc.identifier.aleph001785410
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje projevům secese v oltářní tvorbě českého řezbáře Jana Kastnera a začlenění secesního oltáře do kontextu soudobého chrámového interiéru. První kapitola se zabývá osobností J. Kastnera a jeho dílem a návrhy včetně exponátů vystavených na světových výstavách, především však oltářní tvorbou. Kastnerovy oltáře byly vytvořeny v secesním či neogotickém stylu, některé však specifickým způsobem kombinují prvky secese a pozdní gotiky. Druhá kapitola představuje tři ukázky chrámů se třemi hlavními oltáři, vytvořenými v různých variantách secese, a s jednotným secesním vybavením. Jde o kostel Povýšení svatého Kříže v Jablonci nad Nisou od Josefa Zascheho, kostel sv. Cyrila a Metoděje v Kroměříži od Huberta Gessnera a Mohylu míru v Praci u Brna od Josefa Fanty. Poslední se pak snaží najít kritéria, jimiž by bylo možno definovat sakrální umělecké dílo jako secesní. Příloha shrnuje historický vývoj křesťanského oltáře.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dedicated to the manifestations of Art Nouveau in the altar production of the Czech woodcarver Jan Kastner and the integration of an altar in the Art Nouveau style into the context of a contemporary church interior. The first chapter deals with J. Kastner's personality and his work and plans including his exhibits presented in the world exhibitions, mainly as related to his altar production. Kastner's altars are in the Art Nouveau or pseudo- Gothic style, but some combine in a specific way elements of the Art Nouveau with the late pseudo-Gothic style. The second chapter presents three examples of churches with three main altars (created in different variants of the Art Nouveau) and a corresponding interior in the Art Nouveau style. The three churches are: the Elevation of the Holy Cross Church in Jablonec nad Nisou by Josef Zasche, the church of Saint Cyril and Metoděj in Kroměříž by Hubert Gessner and the Monument of Peace in Prace near Brno by Josef Fanta. The last chapter is an attempt to set up criteria for defining a sacral work of art as one in the Art Nouveau style. The supplement summarizes the historical development of the Christian altar.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990017854100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV