Show simple item record

Isolated Dubrovnik: Possible transport connection solutions of the Croatian territory divided by the Neum area
dc.contributor.advisorKrálová, Kateřina
dc.creatorVedral, Martin
dc.date.accessioned2020-08-21T16:57:25Z
dc.date.available2020-08-21T16:57:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64367
dc.description.abstractThe Master thesis deals with potential solutions of transport connection between two parts of the Croatian territory separated by Neum of Bosna and Hercegovina. The territorial separation became rather problematic after the Croatian entry into the European Union on July 1, 2013. Much stricter border controls between Croatia and Bosnia have considerably complicated traveling to the two parts of Croatia. In its historical section, the study explains why and when the unusual separation originated. Further, it deals with possible solutions that arise and assesses their economic and ecological demands while taking international law aspects into consideration. In the analytical part, the thesis aims to analyse the interests and goals of each player that directly influences the problem or the problem indirectly affects them. The players are the European Union, both Croatia and Bosnia and Herzegovina, local authorities, and Croatian political parties. The author concludes that the Peljesac Bridge, going from the Croatian territory to the Peljesac Peninsula, is the most likely solution out of all discussed options. To finish the bridge successfully, however, Croatia needs to get considerable amount of money from the EU as it does not have sufficient means to finance such a technology and construction...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou řešení dopravního spojení dvou částí chorvatského teritoria, které jsou rozděleny územím Bosny a Hercegoviny v oblasti Neumu. Toto rozdělení se stalo problematickým po vstupu Chorvatska do Evropské unie 1. července 2013, neboť byly zavedeny přísnější hraniční kontroly na bosensko-chorvatských hranicích, což zkomplikovalo cestování mezi oběma částmi Chorvatska. Práce obsahuje stručný historický exkurz, vysvětlující, kdy a proč toto neobvyklé teritoriální uspořádání vzniklo. Dále se zabývá škálou jednotlivých možností, jak daný problém vyřešit, hodnotí jejich ekonomickou a ekologickou náročnost a zohledňuje mezinárodněprávní aspekty spojené s jejich realizací. V analytické části diplomové práce se pak autor pokouší zodpovědět otázku, jaké zájmy a cíle mají jednotliví aktéři, kteří mají přímý vliv na zkoumanou problematiku, nebo se jich tyto záležitosti týkají. Mezi tyto aktéry jsou zahrnuty Evropská unie, oba státy v regionu, tedy Chorvatsko a Bosna a Hercegovina, lokální samosprávy v oblasti a také politické strany v Chorvatsku. Autor dochází k závěru, že z možných řešení má nejvíce předpokladů pro realizaci varianta Pelješackého mostu, který má vést z chorvatské pevniny na poloostrov Pelješac. Podmínkou jeho dokončení ale bude získání prostředků z evropských...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCroatiaen_US
dc.subjectBosnia and Herzegovinaen_US
dc.subjectDubrovniken_US
dc.subjectNeumen_US
dc.subjectthe Peljesac Bridgeen_US
dc.subjectChorvatskocs_CZ
dc.subjectBosna a Hercegovinacs_CZ
dc.subjectDubrovníkcs_CZ
dc.subjectNeumcs_CZ
dc.subjectPelješacký mostcs_CZ
dc.titleIzolovaný Dubrovník: Varianty řešení dopravního propojení chorvatského území rozděleného oblastí Neumucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId164856
dc.title.translatedIsolated Dubrovnik: Possible transport connection solutions of the Croatian territory divided by the Neum areaen_US
dc.contributor.refereeŽíla, Ondřej
dc.identifier.aleph002010938
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBalkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineBalkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csBalkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enBalkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou řešení dopravního spojení dvou částí chorvatského teritoria, které jsou rozděleny územím Bosny a Hercegoviny v oblasti Neumu. Toto rozdělení se stalo problematickým po vstupu Chorvatska do Evropské unie 1. července 2013, neboť byly zavedeny přísnější hraniční kontroly na bosensko-chorvatských hranicích, což zkomplikovalo cestování mezi oběma částmi Chorvatska. Práce obsahuje stručný historický exkurz, vysvětlující, kdy a proč toto neobvyklé teritoriální uspořádání vzniklo. Dále se zabývá škálou jednotlivých možností, jak daný problém vyřešit, hodnotí jejich ekonomickou a ekologickou náročnost a zohledňuje mezinárodněprávní aspekty spojené s jejich realizací. V analytické části diplomové práce se pak autor pokouší zodpovědět otázku, jaké zájmy a cíle mají jednotliví aktéři, kteří mají přímý vliv na zkoumanou problematiku, nebo se jich tyto záležitosti týkají. Mezi tyto aktéry jsou zahrnuty Evropská unie, oba státy v regionu, tedy Chorvatsko a Bosna a Hercegovina, lokální samosprávy v oblasti a také politické strany v Chorvatsku. Autor dochází k závěru, že z možných řešení má nejvíce předpokladů pro realizaci varianta Pelješackého mostu, který má vést z chorvatské pevniny na poloostrov Pelješac. Podmínkou jeho dokončení ale bude získání prostředků z evropských...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master thesis deals with potential solutions of transport connection between two parts of the Croatian territory separated by Neum of Bosna and Hercegovina. The territorial separation became rather problematic after the Croatian entry into the European Union on July 1, 2013. Much stricter border controls between Croatia and Bosnia have considerably complicated traveling to the two parts of Croatia. In its historical section, the study explains why and when the unusual separation originated. Further, it deals with possible solutions that arise and assesses their economic and ecological demands while taking international law aspects into consideration. In the analytical part, the thesis aims to analyse the interests and goals of each player that directly influences the problem or the problem indirectly affects them. The players are the European Union, both Croatia and Bosnia and Herzegovina, local authorities, and Croatian political parties. The author concludes that the Peljesac Bridge, going from the Croatian territory to the Peljesac Peninsula, is the most likely solution out of all discussed options. To finish the bridge successfully, however, Croatia needs to get considerable amount of money from the EU as it does not have sufficient means to finance such a technology and construction...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020109380106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV